اهمیت تیزر تبلیغاتی

اهمیت تیزر تبلیغاتی برای کسب و کارها

تیزر تبلیغاتی در واقع نوعی بازاریابی ویدئویی به روش دیجیتال مارکتینگ برای معرفی کسب و کار می باشد. در واقع یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین شیوه‌های بازاریابی اینترنتی است. تیزرهای تبلیغاتی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که کنجکاوی مخاطب را نسبت به چیزی که شما برای تبلیغ انتخاب کرده‌اید برمی‌انگیزند.

بی‌شک ساخت تیزر تبلیغاتی یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی شما می‌باشد. این روزها هرکدام از ما ویدئوهای تبلیغاتی بسیاری در شبکه های مجازی می‌بینیم. طی چند روز، یک ویدئو خلاقانه، می‌تواند در اینترنت پخش و منتشر شود و میلیون ها بازدید داشته باشد. درصد بسیار بالایی از ترافیک اینترنت، صرف تماشای آن‌ها شود. تیزر تبلیغاتی روز به روز در حال تبدیل شدن به گسترده ترین راه و شیوه تبلیغاتی است.

اهمیت تیزر تبلیغاتی برای کسب و کارها

تیزر تبلیغاتی با هدف معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف تهیه می‌شود. این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی تحت وب تبلیغات در بسترهای متفاوتی صورت می‌گیرد، همین مسئله سبب ایجاد روش‌های تبلیغاتی مختلف شده است اما در بین آن‌ها ویدئو جایگاه برتری دارد. اگر بخواهیم از منظر علمی تأثیر ویدئو را بررسی کنیم باید بدانید که مغز انسان به روش‌های مختلفی پیام را دریافت می‌کند.

چشم‌ها ارتباط نزدیک‌تر و قابل فهم‌تری با مغز دارند و پیامی که از طریق چشم‌ها ارسال می‌شود در ذهن بهتر پردازش شده و ماندگار می‌شود. قطعاً وقتی تصاویر بهتر از جملات و کلمات در ذهن انسان ثبت می‌شوند، تحرک در تصاویر جذابیت بیشتری برای مغز انسان خواهد داشت. گذشته از نظر علمی وجود تنش‌ها، خستگی‌ها و دغدغه‌های زیاد افراد در این روزها از توجه و تمرکز آن‌ها کاسته است و افراد کمتر تمایل به خواندن مطالب طولانی نشان می‌‌دهند و عدم تمرکز کافی سبب می‌شود که در نهایت نتوانند به درک صحیحی از مطلب خوانده شده برسند.

توجه کنید.

با توجه به این‌که این روزها اکثر کاربران محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت تهیه می‌کنند، به هر حال باید به دنبال روشی صحیح برای متقاعد کردن مشتری نسبت به خرید محصول مورد نظر بود. ویدئوهای تبلیغاتی بهترین انتخاب در چنین مواقعی هستند. حتی تنبل‌ترین افراد نیز نسبت به تماشای ویدئو تمایل نشان می‌‌دهند. همین موضوع سبب شده که بیشترین ترافیک اینترنت به تماشای ویدئو اختصاص پیدا کند.

مشتریان و مخاطبان نسبت به محصولات حس کنجکاوی خواهند داشت. آنها برای اینکه بخواهند کالاها و خدماتی را مصرف کنند، باید این موضوع برای‌شان روشن شود که پیام آن محصول چیست و چه هدفی باعث مصرف آن می‌شود؟ در اینجا یک تیزر تبلیغاتی مناسب می‌تواند همراه با یک سناریو خلاقانه و حرفه‌ای ساخته شده و پیام محصول را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتریان و مخاطبان انتقال دهد. 

طراحان نوین ایران با انتخاب فیلمنامه و بازیگران مناسب و همچنین با پیشرفته‌ترین ابزارهای تولید و مونتاژ، تیزر تبلیغاتی خود را در سه مرحله پیش تولید، تولید و مونتاژ با دقت بالا و با استراتژی قابل قبولی اتخاذ می‌کند.

سبک‌های مختلف تیزر تبلیغاتی:

تلفیقی
رئال 
انیمیشن 

شایان ذکر است که تیزرهای تبلیغاتی از جنبه‌های متفاوتی برخوردار هستند. که سبک و نوع تبلیغات را مشخص می‌کنند. مهمترین موضوع در این قسمت این است که چه نوع سبک و قالبی برای تبلیغ یک محصول انتخاب شود. که از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد. این وظیفه را باید به یک فیلمساز تبلیغاتی باتجربه سپرد که با استفاده از قالب‌های داستانی، نمایشی، طنز و غیره بهترین گزینه را برای تبلیغ یک محصول شناسایی کند. و با آزمایش آن در نمونه‌ای کوچک مخاطبان را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد. 

طراحان

طراحان نوین ایران با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در زمینه‌های ایده پردازی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی. و همچنین با استفاده از جنبه‌های زیبایی شناسی و انتخاب قالبی مناسب برای کار، انتظار کارفرما را به بهترین شکل ممکن محقق می‌سازد. ویژگی‌های یک تیزر خوب ایده های مفهومی سناریو خلاق و حرفه‌ای جذابیت سمعی و بصری سرعت انتقال پیام اهمیت ساخت تیزر امروزه بازارها به شدت رقابتی هستند و برندهایی در این بازارها موفق می‌شوند که بتوانند محصولات خود را با بیشترین تاثیرگذاری بر روی مخاطب معرفی کنند.

ویژگی محصولات

در این قسمت باید به ویژگی‌های کلیدی محصول اشاره شود، عاملی که باعث جذب مشتریان می‌شود. ویژگی‌های کلیدی یک محصول می‌تواند از فیلترهایی که مخاطب برای آن محصول در نظر گرفته است عبور کند. لذا طراحان با سابقه‌ای درخشان در عرصه ساخت تیزر تبلیغاتی به درستی می‌داند که چگونه نکات یا ویژگی‌های کلیدی یک محصول را به نمایش در آورد تا از طریق آن یک مدل ذهنی مناسب برای مخاطب ایجاد کند.

 البته طراحان این موضوع را هم در نظر گرفته که تولیدکننده و کارفرما با هزینه‌ای مناسب به اهدافش دست یابد زیرا یکی از اهداف مهم طراحان نوین ایران همکاری بلند مدت با یک شرکت یا کارخانه است، بر همین اساس تمام نکات اعم از کمی و کیفی را با یک برنامه ریزی دقیق تحت نظر دارد.

تعرفه خدمات تیزر تبلیغاتی

تولید تیزر تبلیغاتی

شروع قیمت از دقیقه ای

5.000.000 تومان

بهترین راه نمایش کسب و کار شما

موشن گرافیک

شروع قیمت از دقیقه ای

5.000.000 تومان

آنچه برای جذب مشتریان نیاز دارید

تدوین و مونتاژ ویدئویی

شروع قیمت از دقیقه ای

2.500.000 تومان

بهترین کیفیت را ارائه خواهیم داد.

مزایای استفاده از تیزر تبلیغاتی

مزایای تیزر تبلیغاتی با استفاده از تیزرها، بسیار زیاد است که در ادامه با برخی از این مزایای مهم برای کسب‌وکارها آشنا می‌شویم.

۱. بهینه‌سازی قیف بازاریابی

شما می‌توانید از بازاریابی ویدیویی و تیزرهای تبلیغاتی در جای‌جای قیف خود و از بالا تا پایین آن بهره ببرید. تولید محتوای ویدیویی راهی عالی برای آموزش مشتریان بالقوه و جذب آن‌ها است. اغلب افراد قبل از اینکه درباره خرید محصولی تصمیم بگیرند، درباره آن تحقیق می‌کنند. تحقیق آن‌ها می‌تواند درباره موضوع‌های ساده مانند سایز مناسب یک محصول یا موضوع‌های پیچیده‌تری مانند مزیت‌ها و برتری‌های آن نسبت به محصول دیگری باشد.

از طرفی، ۷۴ درصد بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار ویدیوها را راه موثرتری برای جذب مشتریان راغب (لید) می‌دانند. شما با یک ویدیو از محصول یا خدمت خود می‌توانید مخاطبان خود را به‌سمت خرید سوق دهید؛ زیرا شواهد حاکی از آن است که مردم هنگام مشاهده ویدیو کمتر فکر می‌کنند و زودتر تصمیم می‌گیرند.

توضیحات

درباره نقش و تاثیر تیزر تبلیغاتی در جلب اعتماد کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری پیش از این صحبت کرده‌ایم. در این‌جا، تنها به برخی از آمار و ارقام درباره این موضوع اشاره می‌کنیم:

  • نرخ کلیک ویدیوها ۲۷ درصد بیشتر از سایر محتواهاست؛
  • نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی ویدیویی ۳۴ درصد بیشتر از سایر کمپین‌هاست؛
  • وجود ویدیو در صفحه فرود به افزایش ۸۶ درصدی نرخ تبدیل منجر می‌شود.

از آن گذشته، تیزر تبلیغاتی باعث می‌شود که درآمد بیشتری کسب کنید. طبق آمار منتشرشده، ۸۱ درصد از مارکترها اذعان داشته‌اند که ویدیو به آن‌ها کمک کرده است که فروش بیشتری داشته باشند.

۲. ایجاد و افزایش آگاهی از برند

شواهد حاکی از آن است که کاربران و مخاطبانِ هدف شما بیش از پیش به ویدیو علاقه پیدا کرده‌اند. بر اساس آخرین آمار منتشرشده، کاربران به‌طور میانگین در هر هفته، ۱۹ ساعت ویدیو آنلاین تماشا می‌کنند. این میزان از علاقه به تماشای ویدیوی آنلاین زمانی اهمیت پیدا می‌کند که با سال‌های گذشته مقایسه شود؛ زیرا در سال ۲۰۲۲، کاربران نسبت به سال گذشته و ۴ سال پیش به‌ترتیب ۱ ساعت و ۸/۵ ساعت بیشتر ویدیو می‌بینند.

طبق گزارش سالانه آپارات (از تیر ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰)، به اندازه ۲۰ هزار سال، ویدیو در این پلتفرم دیده شده است که این آمار هم علاقه فراوان کاربران به تماشای ویدیو را نشان می‌دهد. به دلیل تقاضای زیاد برای محتوای ویدیویی، ارائه ویدیوهای جذاب و مرتبط با نیاز مخاطبِ هدف در کانال‌های مختلف راهی عالی برای جلب توجه در میدان نبرد است.

وقتی ویدیوی شما در دنیای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، کاربران زیادی با برندتان آشنا می‌شوند و نام شما همراه با همان ویدیو بر سر زبان‌ها می‌افتد. کاربران نه‌تنها به دیدن ویدیوها علاقه دارند، بلکه آن را با سایر دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. طبق آمار منتشرشده، بیش از ۵۵ درصد از مردم ویدیوهایی را که تماشا کرده‌اند، برای دوستان خود ارسال کرده‌اند.

از آن گذشته، محتواهای ویدیویی کامنت بیشتری می‌گیرند؛ بنابراین آن‌ها به شما کمک می‌کنند فضای خوبی برای گفت‌وگو و دیده‌شدن ایجاد کنید.

۳. جلب اعتماد جامعه هدف

شما می‌توانید اطلاعات دست‌اول و مفیدی را با کمک ویدیو به دست مخاطبانِ هدف خود برسانید. آن‌ها دیگر نیاز نیست ساعت‌ها از زمان خود را صرف مطالعه مقاله‌های بلند کنند و در کمتر از چند دقیقه، به آن چیزی که می‌خواهند، دست پیدا می‌کنند. به همین خاطر است که ویدیوها نقش زیادی در تصمیم‌گیری افراد پیدا کرده‌اند؛ زیرا آن‌ها به شما به چشم یک مرجع معتمد و موثق نگاه می‌کنند.

از طرفی، فرض کنید قصد دارید یک لپ‌تاپ بخرید. در چنین شرایطی، آیا دیدن یک ویدیو که لپ‌تاپ را بررسی کرده است، شما را به خرید نزدیک‌تر می‌کند یا خواندن یک مقاله چند هزار کلمه‌ای؟ به عبارتی، ویدیوها باعث می‌شوند مخاطب نگران این موضوع نباشد که قرار است او را فریب دهید و به همین دلیل، به شما بیشتر اعتماد می‌کند.

۴. بهبود سئو

مزایای ویدئو مارکتینگ تنها به جلب توجه و اعتماد مخاطبانِ هدف ختم نمی‌شود. بازاریابی ویدئویی یار و یاور فعالیت‌های شما در زمینه سئو است. ویدیوها به‌طور مستقیم نقشی در رتبه‌بندی ندارند؛ ولی باعث می شوند که یک بازدیدکننده زمان بیشتری در وب‌سایت شما بماند که این مسئله یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رتبه‌بندی صفحه نتایج جست‌وجو است.

نکته مهم

به گفته Moovly، وب‌سایت‌هایی که ویدیوهای خوبی در صفحه‌های وب‌سایت خود دارند، ۵۳ برابر بیشتر از سایر وب‌سایت‌ها در صفحه اول ظاهر می‌شوند. از طرفی، تعداد بک‌لینک از دیگر عوامل مهم در سئو به حساب می‌آید. محتواهای ویدیویی مانند یک آهن‌ربا عمل می‌کنند و لینک‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند. شما نه‌تنها می‌توانید لینک‌های مختلفی از صفحه محصول یا بلاگ را در کپشن ویدیوهای خود بگنجانید، بلکه این شانس را خواهید داشت که نظر دیگر سایت‌ها و کاربران را به خود جلب کنید.

افزایش بک‌لینک‌ها و بهبود رتبه به معنای افزایش ترافیک وب‌سایت است؛ زیرا مردم محتوای ویدیویی را به محتوای متنی ترجیح می‌دهند و به احتمال زیاد، وب‌سایتی را انتخاب می‌کنند که از ویدیو بهره برده است. یافته‌های یک مطالعه حاکی از آن است که ترافیک ارگانیک در صورت وجود یک ویدیو تا ۱۵۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

۵. ترغیب کاربران و مشتریان

ویدیوها مردم را مجاب می‌کنند که دست به کار شوند! ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی اذعان داشته‌اند که با کمک محتواهای ویدیویی تصمیم گرفته‌اند چه چیزی بخرند. به عبارتی، شما می‌توانید با کمک تیزر تبلیغاتی ویدیو مارکتینگ، نرخ تبدیل و نرخ کلیک بیشتری را تجربه کنید.

هدف شما چیست؟

مخاطبِ هدف شما به ویدیوهای آموزشی شما به چشم یک تبلیغ آزاردهنده نگاه نمی‌کند. از این رو به احتمال خیلی زیاد، به آن گوش می‌دهد و خواسته شما را عملی می‌کند. به همین خاطر، مطمئن شوید که نیازهای آن‌ها را برآورده کنید. در واقع، محتوای ویدیویی زمانی به شما کمک می‌کند که پشت آن یک استراتژی قدرتمند و مدون باشد؛ بنابراین تنها با تدوین استراتژی می‌توانید انتظار داشته باشید که رشد چشمگیری در نرخ تبدیل و نرخ کلیک مشاهده کنید.

اهداف اصلی استفاده از تیزر تبلیغاتی

از مزایا و اهمیت تیزر تبلیغاتی صحبت کردیم اما دانستن از اهدافی که در پس‌زمینه این امر وجود دارد موجب محرز شدن بیش از پیش کارکردهای تیزر تبلیغاتی خواهد شد.

۱. افزایش فروش

شما می‌توانید فروش خود یا میانگین ارزش هر سفارش (Average Order Value) را با کمک ویدیوهایی مانند ویدیوهای پیش‌نمایش، تستیمونیال و ویدیوهای توضیحی افزایش دهید. طبق آخرین آمار منتشرشده، میانگین ارزش هر سفارش (AOV) فروشگاه‌هایی که ویدیویی در اکثر صفحه‌های محصول خود گنجانده‌اند، ۶۸ درصد بیشتر از فروشگاه‌هایی است که از ویدیو تنها در چند صفحه استفاده کرده‌اند.

۲. آموزش مشتریان

یکی دیگر از اهدافی که می‌توانید در تیزرهای تبلیغاتی دنبال کنید، آموزش بهتر مشتریان است. ویدیوها ابزاری عالی برای آموزش نحوه استفاده از محصول یا خدمت است؛ همچنین می‌توانید به پرسش‌های متداول مشتریان خود در قالب یک ویدیو پاسخ دهید و آن را در خبرنامه‌های ایمیلی خود بگنجانید.

۳. افزایش آگاهی از برند

تیزر تبلیغاتی می‌تواند به سلاح قدرتمندی برای اطلاع‌رسانی درباره مزیت‌های کسب‌وکار و محصول شما تبدیل شود. شما قرار نیست در ویدیو برند یا محصولتان را تبلیغ کنید، بلکه باید درباره برند و محصولتان داستان بگویید. به عبارتی، ویدیوهای شما قرار است تصویر مناسبی از برندتان در ذهن مخاطب ثبت کند.

تعیین چنین هدفی به این معنا است که ویدیوی شما باید این خاصیت را داشته باشید که بارها و توسط افراد زیادی دیده شود. ویژگی‌ها و مشخصات بینندگان در این‌جا اهمیت ندارد و تنها قرار است نام شما به‌عنوان یک کسب ‌و کار که در حوزه خود تخصص دارد، بر سر زبان‌ها بیفتد. می‌توانید ترفندهای جالبی را در قالب ویدیو با مخاطبانتان در میان بگذارید، درباره موضوع‌های مهم در حوزه فعالیت‌تان صحبت کنید یا با افراد شناخته‌شده در حوزه کاری خود مصاحبه کنید.

۴. تعامل بیشتر

مشارکت و تعامل کاربران در دنیای آنلاین بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به‌نوعی بازاریابی دهان‌به‌دهان به حساب می‌آید. فردی محتوای شما را لایک می‌کند، نظر خود را ثبت می‌کند یا آن را برای دوستی می‌فرستد. تعامل این فرد و برقراری ارتباط او با شما باعث می‌شود که شما خواسته یا ناخواسته به اطرافیان او معرفی شوید.

هرقدر تعامل مشتریان‌تان بیشتر باشد، شانس بیشتری برای جذب افراد جدید خواهید داشت؛ زیرا آن‌ها به شما به چشم یک کسب و کار قابل‌اعتماد و معتمد نگاه می‌کنند. شواهد حاکی از آن است که ویدیو ابزاری عالی برای افزایش نرخ تعامل است؛ زیرا اغلب افراد آن را دوست دارند. به‌عنوان مثال، ویدیوهای آموزشی و مصاحبه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا مخاطبان‌تان را به مشارکت بیشتر وادار کنید.

۵. افزایش ترافیک سایت

یکی از دم‌دست‌ترین اهداف بازاریابی ویدیویی، افزایش ترافیک وب‌سایت است؛ زیرا گوگل به لینک‌هایی که ویدیو در آن‌ها کار شده است، بیشتر بها می‌دهد. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید از ویدیوهای مرتبط با برند یا محصول خود و همچنین نظرات مشتریان فعلی در صفحه‌های وب‌سایت‌تان استفاده کنید.

در بازاریابی ویدیویی، دستیابی به چند هدف مختلف امکان‌پذیر است؛ همه چیز به منابع، بودجه و خواسته شما بستگی دارد. برای شروع، می‌توانید چند ویدیو در بلاگ‌های خود قرار دهید تا ترافیک وب‌سایتتان را افزایش دهید یا در شبکه‌های اجتماعی، بیش از پیش از ویدیوها بهره ببرید. در بخش‌ بعدی، ۴ کسب ‌و کار مختلف را بررسی می‌کنیم تا از آن‌ها برای تعیین هدف و تدوین استراتژی الهام بگیرید.

6. برنامه ریزی بازاریابی

 

برای هر کسب و کاری داشتن برنامه تبلیغاتی و بازاریابی یک مورد حساتی است. با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی بازاریابان حضوری با مراجعه به کسب و کارهای متفاوت و همچنین اعلام حضور برند در بازار میان سایر رقبا برای شناساندن برند و همچنین افزایش فروش محصولات و خدمات قابل ارائه میکوشند. توجه داشته باشید که هر آنچه شما برای نمایش بیشتر و قویتر محصولات و خدمات خود تلاش کنید، مشتریان و بازار هدف خود را بزرگتر و توسعه برند خود را راحت تر خواهید کرد.

در بسیاری از موارد بازار آزاد و افراد شاغل در آن این موارد را بی اهمیت و یا از کنار آن به سادگی عبور میکنند. دقت داشته باشید که شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید در تصمیم های بازاریابی و تبلیغات خود متمرکز و بر تمام موارد تسلط کافی داشته باشید. سالیان سال تیزر های تبلیغاتی و موارد استفاده از آن در بازار برای هر برندی ماندگار خواهد بود. تیم طراحان تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین راهکار متناسب با بودجه شما خواهد کرد. تا تیزر تبلیغاتی متناسب با کسب و کار شما با بالاترین کیفیت ارائه شود. اعتماد مشتریان ما تا به امروز افتخار ما است.

 

نتیجه‌گیری

یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی کسب‌ و کار، استفاده از تیزرهای تبلیغاتی است. از همین رو امروزه اکثر کسب ‌و کارها به فکر ساخت تیزر تبلیغاتی با بهره گیری از روش‌های نوآور و خلاق افتاده‌اند. اما با توجه به این که ساخت تیزر تبلیغاتی کاری تخصصی بوده و  نیاز به مهارت‌های خاصی دارد، هر کسی توانایی لازم برای ساخت آن را ندارد.

از همین رو اکثر افراد ساخت تیزر مورد نظر را به تیم‌های متخصص می‌سپارند. با توجه به اهمیت تیزر تبلیغاتی در معرفی کسب ‌و کار و برندتان، حتما به دنبال افراد حرفه‌ای و دقیق باشید. چرا که در صورت انتخاب نادرست، ممکن است کسب ‌و کارتان را به خطر انداخته و مخاطبان‌تان را هم از دست بدهید. شما می‌توانید در قسمت خدمات تیزر تبلیغاتی، تیزرهایی که گروه نوآور ایت تهیه و اجرا کرده است را مشاهده کنید.

در همین رابطه پیشنهاد میکنیم تا مقالات زیر را مطالعه نمایید:

تیزر صنعتی

قیمت تیزر تبلیغاتی

ساخت موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی شرکت ساختمانی

  تیزر تبلیغاتی ارزان  

5/5 - (53 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button