اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی​

اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

چرا وبسایت فروشگاهی نیاز داریم؟

امروزه با توجه به تغییر هنجارها و الگوهای خرید، طراحی وبسایت فروشگاهی و اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی یکی از اساسی ترین نیاز های فروشندگان و واحد های تولیدی است. گسترش کسب و کار از طریق اینترنت و همگام شدن با دانش روز، نوعی برندینگ است و حالا که نیمی از جمعیت جوان کشور، زمان خود را در اینترنت سپری می کنند، این مسئله بیشتر از پیش اهمیت می یابد.آنها همواره به دنبال ارزانترین، جدیدترین و زیباترین و البته به صرفه ترین محصول هستند و پیش از خرید به دنبال خواسته خود در اینترنت جستجو می کنند. شرکتی که مسئولیت طراحی وبسایت فروشگاهی را بر عهده می گیرد، به اندازه همان محصولات مهم است و در صورتی که سایت شما طراحی خوبی نداشته باشد، احتمال از دست دادن مشتریان و شکست در کسب و کار بسیار بالاست. 

اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

جهت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره 02177067413 تماس حاصل فرمایید.

بازاریابی آنلاین 

یکی از بهترین روش‌های مدرن برای گسترش کسب‌وکارها است. این کار باعث معرفی خدمات و محصولات شما می‌شود و نقش مهمی در جذب بیش‌تر مشتری‌ دارد. امروزه طراحی وبسایت فروشگاهی برای گسترش تجارت شما ضروری است و اهمیت بالایی دارد. در این مقاله از طراحان همراه ما باشید تا ضمن بررسی اهمیت این مدل طراحی وبسایت ویژگی‌های یک وبسایت معتبر را مورد بررسی قرار ‌دهیم.

اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

 

چرا داشتن وبسایت فروشگاهی برای کسب‌وکارها ضروری است؟

یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های فروشندگان برای ورود به دنیای دیجیتال، طراحی وبسایت فروشگاهی و ارائه خدمات و محصولات متناسب با تغییر هنجار‌ها و الگو‌های خرید است. برندینگ و گسترش کسب‌وکار اینترنتی یکی از بهترین راه‌های به دست آوردن مشتری و فروش بیش‌تر به حساب می‌آید. به همین دلیل داشتن سایت و افزایش بازخورد‌های مثبت، زمینه ساز معرفی شدن کسب‌وکار شما و جذب مشتریان بیش‌تر است.

با داشتن برندینگ خوب و به کارگیری استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، امکان فروش و معرفی خدمات یا محصولات شما فراهم می‌شود. قبلا در این مقاله جداگانه اهمیت طراحی سایت شرکتی را بیان کردیم.

اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

 

مزایای وبسایت فروشگاه آنلاین چیست؟

طراحی فروشگاه اینترنتی بستری است که بسیاری از شرکت ها و فروشندگان در آن با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به فروش و معرفی خدمات خود می پردازند. در صورتی که شما برندینگ خوبی داشته باشید، با استفاده از وبسایت فروشگاهی می توانید یک منبع کسب درآمد دیگر برای خود ایجاد کنید. یک روز عادی را تصور کنید، فرض کنید هزاران نفر وارد فروشگاه شما می شوند و پس از دیدن قیمت ها باز می گردند، در حالت واقعی چنین مسئله ای روحیه شما را تخریب می کند و زمان زیادی از شما به خاطر پاسخگویی به این مشتریان می گیرد. وبسایت فروشگاهی می تواند این زمان را برای شما نگه دارد و هم زمان به بیش از ده هزار نفر پاسخ بدهد.و مساله‌ای که باید به آن توجه شود این است که نباید راه‌اندازی و مدیریت یک شغل را محدود به دنیای فیزیکی نمود. 

اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

 

استراتژی های افزایش فروش در  وبسایت فروشگاهی

یکی از نکات بسیار مثبت و حائز اهمیتی که در اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی وجود دارد و به راحتی میتوان از آن برای پیشبرد اهداف مارکتینگ و برندینگ استفاده کرد، قابلیت تعیین استراتژی های خاص و مرحله ایی برای سیستم فروش محصولات و ارائه خدمات به مشتریان است.ابزار و قابلیت هایی که شاید در کسب و کار های سنتی به ندرت بتوان نمونه هایی مثل آن را یافت. اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

 

تاثیر شرکت طراح بر جایگاه وبسایت فروشگاهی

در قسمت قبلی گفتیم، شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی به اندازه محصولات یک سایت مهم است و می تواند سبب موفقیت یا شکست یک وبسایت فروشگاهی بشود. Back-End و Front-End دو فاز مهم برای طراحی سایت هستند، که عدم توجه به هریک می تواند مدیران سایت ها را دچار مشکل کند. وبسایت شرکتی که برندینگ دارد اما طراحی گرافیکی خوبی ندارد، جایگاهی در بازار نخواهد داشت. خیلی از سایت ها با فریب موتور های گوگل و سئو کلاه سیاه وارد رقابت با سایت های بزرگ و وارد به صفحات اول مرورگر ها می شوند، که به تدریج به شکست و بلوکه شدن می رسند.

امکان بازاریابی اینترنتی و اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

این روزها هر تجارت یا کسب‌وکاری نیازمند یک وبسایت فروشگاهی است. طراحی سایت اولین مرحله تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بوده و به مشتریان کمک می‌کند تا شما را بشناسند. وبسایت فروشگاهی به‌عنوان هویت کسب‌وکار شما باعث توسعه برند و جلب رضایت و اطمینان مشتریان می‌شود. این روزها تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و … کارایی گذشته را ندارند. به همین دلیل ارائه کالا و خدمات به‌صورت آنلاین، بهترین راه معرفی و فروش آن‌ها محسوب می‌شود.

اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی کسب رتبه بالا در گوگل اهمیت زیادی داشته و نقش مهمی در افزایش ترافیک سایت دارد. با توجه به این موضوع استفاده از خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ، به برنده شدن در این رقابت کمک زیادی می‌کند. سئو یک محرک بازاریابی است و نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت شما دارد که باعث افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه گوگل می‌شود. بنابراین قرار دادن کلمات کلیدی استراتژیک در محتوا‌ها در اولویت است.

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های رقابت در میان کسب‌وکارها سئو است که به گذشت زمان و بهبود دانش فنی شما بستگی دارد. از طرفی یکی از اصلی‌ترین دلایل نیاز به طراحی وبسایت فروشگاهی، تولید محتوا و ارائه اطلاعات در قالب محتوایی مناسب است. بنابراین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و قرارگیری در چرخه این رقابت، امکان رشد بیش‌تر شما را فراهم می‌کند.

این روزها مردم بیش‌تر به‌صورت آنلاین به دنبال یافتن شما هستند و به کار گیری پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین بسیار مهم است. از این رو ادز یا تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روش‌های موثر در معرفی کسب‌وکارتان محسوب می‌شود.اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

 

اعتبار و اطمینان و اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی

داشتن وبسایت فروشگاهی و معرفی واضح و روشن محصولات و خدمات مختلف، یکی از موثرترین راه‌های جلب رضایت و اعتماد مشتریان است. اعتبار کسب‌وکار شما باعث تضمین خرید مشتریان می‌شود و نقش مهمی در اعتبار برند شما دارد. با طراحی وب‌سایت فروشگاهی امکان معرفی تخصص و موقعیت شما فراهم شده و این موضوع به بیش‌تر دیده شدن شما کمک زیادی می‌کند.

وجود وب‌سایت، اعتبار بیش‌تر کسب‌وکار شما در میان رقبا را تضمین می‌کند. طراحی سایت فروشگاهی نیز به منزله داشتن یک فروشگاه یا دفتر کار در فضای واقعی است. از این رو کسب‌وکار اینترنتی، بهترین روش بررسی صحت و درستی برند شما به شمار می‌رود.

معرفی محصولات جدید

طراحی سایت فروشگاهی و بازاریابی آنلاین، امکان معرفی محصولات جدید را فراهم می‌کند. با این روش مشتریان به‌صورت دائمی به سایت دسترسی دارند و می‌توانند با محصولات و خدمات جدید شما آشنا شوند. به دنبال این امر، فروش شما بیش‌تر شده و درآمدتان افزایش پیدا می‌کند. اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی شما در هر زمان و مکانی قابل دسترس بوده و خرید محصول در منزل نیز امکان‌پذیر است. در نتیجه باعث ایجاد تعامل بیش‌تر میان فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارها می‌شود.

در هر صورت هزینه‌های مربوط به طراحی سایت فروشگاهی بسیار مقرون به صرفه بوده و اهمیت وب‌سایت مربوط به ارائه شبانه‌روزی خدمات است. به‌طورکلی اعتماد‌سازی و افزایش اعتبار، وابسته به طراحی سایت بوده و زمینه جذب مشتری و افزایش درآمد را فراهم می‌کند. از طرفی داشتن گواهینامه‌ها و مجوز‌های رسمی نیز ضروری به نظر می‌رسد.

برقراری ارتباط با مشتریان

داشتن یک وب‌سایت باعث جذب مشتریان بیش‌تر می‌شود؛ در نتیجه اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی زمینه‌ای برای برقراری ارتباط با مشتریان و آشنایی با نظرات آن‌ها را فراهم می‌کند. با طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید از نظرات کاربران خود اطلاع پیدا کرده و محصولات و خدمات مورد نیاز آن‌ها را ارائه دهید. همچنین می‌توانید با ثبت بازخورد مشتریان، رتبه خود را بهبود بخشیده و کسب‌وکارتان را گسترش دهید. شما می‎توانید با ارائه پشتیبانی گسترده و خدمات مشاوره محصول، نیازهای مشتریان خود را برطرف کنید.

ویژگی‌های وبسایت فروشگاهی

هر سایت فروشگاهی با ساختار خاص خود، امکانات ویژه‌ای دارد. با توجه به این موضوع، آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های سایت فروشگاهی بسیار مهم است. در ادامه با معرفی این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنیم تا به بهترین روش، برند خود را به مشتریان معرفی کنید و کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید.

رابط کاربری ساده

یک وب‌سایت خوب، طراحی ساده‌ای داشته و کمک می‌کند تا کاربران از خدمات سایت راحت‌تر استفاده کنند. در حقیقت با طراحی یک سایت ساده، محصولات فروشگاه خود را در دسته‌های مختلفی قرار می‌دهید. همچنین اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی با اضافه کردن فیلتر‌های ساده و پیشرفته‌ برای جستجو می‌توانید قابلیت مقایسه محصولات مختلف را در سایت خود ایجاد کنید. بخش مخصوصی برای درج نظرات کاربران در نظر بگیرید تا علاوه بر درک نقاط ضعف و قوت محصول خود، مشتریان بیش‌تری به شما اعتماد کنند.

آنالیز و تهیه گزارش مداوم

سایت شما باید به‌صورت مدام آنالیز شود تا کالا‌های فروخته شده شناسایی شوند. این امر در کنار تهیه گزارش به‌صورت مداوم، امکان به کارگیری استراتژی‌های موثر و افزایش ترافیک سایت و فروش و اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی محصولات را فراهم می‌کند.

سرعت بالای سایت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث نگهداری کاربر در سایت می‌شود، سرعت بالای آن است. شما به‌عنوان یک فروشنده آنلاین تنها چند ثانیه برای جلب توجه مشتری فرصت دارید و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ایجاد صفحه تماس با ما

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث تبدیل مشتریان جدید به مشتریان دائمی می‌شود و مخاطبین زیادی را به مشتریان جدید تبدیل می‌کند، تعامل فروشنده و مخاطبان سایت است. صفحه تماس با ما می‌تواند بر روی اطمینان مشتریان تاثیر بگذارد. با فعال بودن این قابلیت، مشتری می‌تواند به‌صورت مستقیم با فروشنده ارتباط داشته باشد.

سازگاری وبسایت فروشگاهی با موبایل

بهینه‌سازی نسخه موبایل، یکی از ویژگی‌های مهمی است که امکان استفاده از سایت را آسان می‌کند. این قابلیت باعث تجربه کاربری خوب می‌شود و نقش مهمی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارد. در این صورت مشتریان می‌توانند با تلفن هوشمند خود سفارش مورد نظرشان را ثبت کنند. به دلیل استفاده همه مردم از تلفن‌های هوشمند، به‌وسیله سازگاری سایت با موبایل می‌توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

تعرفه طراحی سایت

طراحی سایت شرکتی

شروع قیمت از

9.000.000 تومان

دفتر کاری مجازی خود را افتتاح کنید.

طراحی سایت فروشگاهی

شروع قیمت از

12.000.000 تومان

متناسب برای فروش آنلاین محصول

طراحی سایت چند منظوره

شروع قیمت از

13.500.000 تومان

میان رقبا حرفه ای ترین خواهید بود.

شفاف بودن سیاست کاری

سیاست کاری شفاف باعث جذب بیش‌تر مشتری می‌شود. این موضوع نشان دهنده تعهدات کاری شما بوده و اختصاص دادن بخشی از سایت به سوالات متداول، ضروری است. از طرفی سیاست تعویض و بازگشت کالا و ‌امانت داری در حفظ اطلاعات مشتریان اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی زیادی دارد.

شیوه‌های گوناگون پرداخت وبسایت فروشگاهی

با توجه به نوع کالا و محل تحویل، در نظر گرفتن شیوه‌های مختلف پرداخت، ضروری است. پس چند درگاه برای انجام تراکنش‌های مالی در نظر بگیرند تا مشتریان بتوانند از راه‌های مختلفی، هزینه تعیین شده را پرداخت کنند و عامل بعدی در اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی است.

پشتیبانی سایت

پشتیبانی شبانه‌روزی مشتریان و قابلیت چت آنلاین، روشی سریع و ارزان برای پیگیری نیاز‌های مشتریان است. در این صورت مشتری با خیال راحت از شما خرید می‌کند و در صورت بروز مشکل نیازی نیست نگران محصول یا وجه پرداختی خود باشد.

درج نظرات کاربران

با توجه به اینکه در خرید اینترنتی نمی‌توانید کالا را از نزدیک مشاهده کنید، باید صفحه مشخصی از سایت را به نقد و بررسی مشتریان اختصاص دهید تا علاوه بر بهبود رتبه گوگل، فروش محصولات خود را افزایش دهید. مشتریان جدید نیز با خواندن دیدگاه کاربران و مشتریان قبلی، درباره خرید محصول شما به طور قطعی تصمیم می‌گیرند.

امکان عضویت در وبسایت فروشگاهی

عضویت در سایت باعث جمع‌آوری اطلاعات مشتری، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی محصولات، دسترسی مجدد مشتری به سایت و انجام تراکنش‌های مالی امن می‌شود. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از همان اطلاعات مانند تلفن همراه افرادی که وارد سایت شما شده‌اند، آن‌ها را از تخفیف‌ها و اطلاعیه‌های جدید فروشگاه خود باخبر کنید. حتی می‌توانید در مناسبت‌های مختلف با ارسال پیامک، بار دیگر برند خود را برای مشتریان یادآوری کنید.

کیفیت بالای عکس یا فیلم‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل ترغیب مشتریان به خرید کالا، کیفیت بالای عکس یا فیلم‌های موجود در سایت است. ویدئو باعث ۲ برابر شدن امکان خرید می‌شود و مشتریان سایت تا ۴ برابر مشاهده ویدئو را به خواندن متن ترجیح می‌دهند.

فعالیت شبکه‌های اجتماعی متنوع

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف، مربوط به سئو خارجی سایت است و نقش مهمی در افزایش فروش محصولات دارد. با حضور فعال در فضای مجازی، ارتباط با مشتریان را از هر راهی امکان‌پذیر کنید. در این صورت تعداد مشتریان شما نیز بیش‌تر می‌شود و نشان‌ می‌دهید که تا چه اندازه قابل اعتماد هستید.

امکانات امنیتی و سئو

سایت شما باید درگاهی امن باشد که از اطلاعات کاربران خود محافظت می‌کند. از طرفی به کارگیری تکنیک‌های سئو نیز روشی موثر برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی است. پس برای بهبود عملکرد خود و مراجعه مخاطبین بیش‌تر نکات امنیتی و سئو را در سایت خود به کار بگیرید.

تفاوت سایت فروشگاهی با سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی تفاوت های زیادی با سایت های شرکتی دارد. وبسایت فروشگاهی شامل درگاه پرداخت، سیستم حسابداری و انبارداری و همچنین محصولات و تصاویر مرتبط با محصولات،  شیوه های ارسال و خدمات ارسال محصول و موجودی محصولات در انبار هستند. اما در سایت شرکتی هیچ کدام از این موارد دیده نمیشود و فقط خدمات و سرویس ها و در صورت نیاز شما محصولات و لیست محصولات میباشد. اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی برای همین موارد است که در این شرایط درگاه پرداخت شما باید بصورت دائمی و بدون ایراد فعال باشد.

سیستم های انبارداری و تمامی موارد مرتبط با سایت شما باید بدون ایراد و دائما به روز باشند. پلاگین های اختصاصی استفاده شده در وبسایت فروشگاهی شما میتواند اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی را چندین برابر کند. پس باید بسیار دقیق و حساس برای شروع پروژه طراحی سایت اقدام کنید. ما بر این باور هستیم که فروشگاه فیزیکی شما در کنار یک فروشگاه اینترنتی میتواند فروش شما را چندین برابر قوی تر و حرفه ای تر نمایش دهد. چرا که مشتریان شما دائما به فروشگاه شما دسترسی دارند.

جمع‌بندی

اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی در هر کسب‌وکار یا تجارتی هر چند کوچک، نیازمند طراحی سایت است. این سایت باید با داشتن رابط کاربری آسان، امکان استفاده راحت مشتری را فراهم کند. همچنین با بهره‌مندی از اصول سئو به بهبود رتبه گوگل و معرفی بیش‌تر شما کمک کند. در نهایت اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی در تنوع بالای محصولات و کیفیت آن‌ها بسیار مهم بوده و نقش مهمی در افزایش فروش خدمات یا محصولات شما دارد.

اکنون که روش‌های خرید آنلاین در گسترش کسب‌وکارها حرف اول را می‌زند، طراحی وبسایت فروشگاهی ضروری به نظر می‌رسد. با طراحی سایت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توانید از تکنیک‌های سئو استفاده کرده و به روش‌های مختلف محصولات و خدمات کسب‌وکار خود را معرفی کنید.

اگر شما هم قصد دارید خدمات فروشگاه خود را به‌صورت آنلاین ارائه دهید اهمیت طراحی وبسایت فروشگاهی، می‌توانید طراحی وبسایت فروشگاهی خود را به طراحان بسپارید.

5/5 - (43 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button