طراحی وبسایت شرکت‌های ساختمانی

درباره طراحی وبسایت برای شرکت‌های ساختمانی ( بخش اول )

طراحی وبسایت برای شرکت‌های ساختمانی

همانطور که می‌دانید وبسایت‌ها امروزه بخش مهمی از ابزارهای اصلی در جذب مشتری، افزایش تعامل با برند و ارتقاء تصمیم‌گیری شرکت‌ها بوده و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. طبیعتاً این موضوع برای شرکت‌های ساختمانی نیز به گونه‌ای ویژه صادق است. در این مقاله ما به اهمیت موضوع طراحی وبسایت برای شرکت‌های ساختمانی پرداخته و راهکارهایی جهت استفاده‌ی بهینه از این ابزار نیرومند به شما ارائه می‌دهیم. مسلماً در بازاری که تبلیغات و بازاریابی‌های متفاوت در این زمینه وجود دارد، گاهاً تصمیم‌گیری در این زمینه برای کارفرمایان کمی سخت شده است.

  • اهمیت وبسایت برای شرکت‌های ساختمانی

همانطور که گفته شد وبسایت یک ابزار مدرن و قوی برای شناخت برند و با هدف جذب مخاطب مفید برای یک شرکت‌ساختمانی بشمار می‌رود. در واقع شما از طریق طراحی وبسایت و داشتن یک طراح محتوایی منظم و دقیق، می‌توانید با مشتریان خود بطور مستقیم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مربوط به پروژه‌های اجرا شده و یا در حال اجرا را ارائه دهید. دیدن نمونه کار یک شرکت‌ ساختمانی برای بسیاری از کارفرمایان امروزه کمی مشکل شده است. 

برخی از شرکت‌ها از طریق واتس‌اپ و یا تلگرام عکس و فیلم ارسال می‌نمایند که در این موارد کارفرما با مشکل بازکردن عکس و دیگر مسائل مربوط به آن شبکه اجتماعی و تعاملی روبرو می‌شود و در بسیاری از موارد عکس و فیلم پروژه‌ها اصلاً نمی‌بیند. در این موارد، وبسایت بعنوان یک مرجع خوب اطلاعاتی برای شما عمل کرده و زمینه را برای شفاف‌سازی و اعتماد طرفین فراهم می‌آورد. اعتماد بین شما و مشتریان یکی از مهترین و ابتدایی‌ترین دستاوردهای یک وبسایت است.

  • انتخاب دامنه مناسب و سئو

انتخاب دامنه‌ی مناسب بسیار مهم و حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که دامنه وبسایت شما باید با نام شرکت شما و موضوع خدماتتان کاملاً همسانی داشته باشد. همچنین از گروه طراحی وبسایت و تیم تولید محتوا و سئو بخواهید برای بهبود سئو وبسایت، حتماً کلمات کلیدی مربوط به حوزه صنعت ساختمان را در دامنه و صفحات اصلی وبسایت شما، علاوه بر بلاگ و صفحات معرفی خدمات، استفاده نمایند.

  • طراحی و ظاهر وبسایت

طراحی وبسایت برای یک شرکت ساختمانی باید جذاب، مهندسی و سازگار با موضوع خدمات باشد. مخاطب دوست دارد با یک سایت حرفه‌ای روبرو شود و شما باید این فضا را برای او ایجاد نمائید. جذابیت بصری بخش مهمی از فرایند طراحی وبسایت است. انتخاب رنگ‌ها، عکس‌ها و تصاویر و همچنین نوع طراحی از منظر گرافیکی باید با شناخت برند و لوگوی شما همسانی داشته باشد. 

توجه داشته باشید که وبسایت شما در حین شیک بودن باید به نحوی باشد که مخاطب خیلی ساده بتواند با آن ارتباط برقرار کند. منظور از حرفه‌ای بودن، پیچیده بودن نیست! اطلاعات خدمات و شرکت شما باید به گونه‌ای سازگار با استانداردهای طراحی وب، به مخاطب منتقل شود. طراحی سایت شما مثل یک نقشه‌ی راه برای مشتری است.

  • محتوای وبسایت

یکی از اصلی‌ترین ارکان سایت شما، محتوای آن است. محتوا می‌تواند شامل متن، عکس و ویدئو باشد. شما باید دقیقاً مرتبط با حوزه‌ی کاری و خدمات بخصوصی که در زمینه صنعت ساختمان ارائه می‌دهید، محتوای سایت خود را بنویسید. از این رو تولید محتوای تخصصی امروزه یکی از معانی مهم بحث تولید محتوا خصوصاً در  زمینه فعالیت شرکت‌های ساختمانی می‌باشد. 

محتوا شامل مقالات، پروژه‌های انجام شده، پروژه‌های در حال اجرا، نمونه کارها و اطلاعات تماس و راههای ارتباطی باشد. شایان ذکر است که بهره‌برداری از محتوای چندرسانه‌ای مثل تصاویر، عکس و ویدئو برای مخاطب بسیار مفید بوده و به جذب مشتری کمک زیادی می‌کند.

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) برای شرکت‌های ساختمانی

همانطور که طبیعتاً در جریان هستید، سئو یکی از مهمترین عوامل موفقیت در وبسایت شماست. با استفاده از کلمات کلیدی مهم و پر جستجوی حوزه‌ی کاری خود و همچنین بهینه‌سازی موتورهای جستجو، وبسایت شما، بهتر است بگوئیم نسخه‌ی مجازی شرکت شما، در نتایج گوگل در ردیف‌های بالا نمایش داده می‌شود. این امر فرصت دیده شدن مطالب، نمونه کارها و برند شما را با افزایش ترافیک به حداکثر می‌رساند.

هدف از سئو وبسایت برای شرکت‌های ساختمانی چیست؟

در واقع هدف از سئو برای یک شرکت ساختمانی دیده شدن مقالات نیست! مقالات بهانه‌ای هستند تا وبسایت شما در رتبه‌های بالا نمایش داده شود و در نتیجه‌ی آن نمونه‌ پروژه‌های شما توسط مخاطب دیده شود. و در نهایت به تماس تلفنی ختم بشود. زیرا خدمات شرکت‌های ساختمانی به علت گسترده بودن قابل خرید از طریق سایت نیست و طراحی سایت و سئو برای شرکت‌های ساختمانی بیشتر به منظور برقراری تماس از سوی مخاطب و مشتری است. حال مدیریت مشتری‌هایی که تماس می‌گیرند و ارتباط تلفنی برقرار می‌نمایند، طبیعتاً با بخش فروش مجموعه است که چگونه یک مخاطب را تبدیل به مشتری بالقوه نماید.

  • ارتقاء تجربه‌ی کاری UX

تجربه کاری نیز یکی از عوامل موفقیت در وبسایت شرکت ساختمانی شماست. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوئیم، مخاطب باید بتواند با وبسایت شما خیلی آسان کار کند. نباید طراحی سایت به گونه‌ای باشد که مخاطبی که وارد سایت می‌شود، دنبال هدف مورد نظر خود بگردد. باید همه چیز به طور بسیار حرفه‌ای و شیک جلوی چشم او باشد. از طرفی اطلاعات سایت شما باید به سرعت قابل دسترس باشد. 

به همین دلیل است که طراحی وبسایت حتماً باید برای موبایل بهینه شود. زیرا بسیاری از مخاطبین از طریق گوشی موبایل خود سایت شما را باز می‌نمایند. تیم فنی که مسئولیت پشتیبانی وبسایت را بر عهده دارد باید دائماً سرعت بارگزاری اطلاعات را چک کرده و افزونه‌های مرتبط را بروزرسانی نماید. این مساله برای طراحی وبسایت شرکت‌های ساختمانی بسیار مهم است. زیرا محتواهای تصویری در این گونه وبسایت‌ها نسبت به سایر حوزه‌های کاری، بیشتر است. از این رو چک کردن سرعت بارگزاری اطلاعات امری ضروری است.

  • مدیریت محتوا و بروزرسانی مداوم

یکی از برنامه‌های مهم تیم تولید محتوا و طراحی وبسایت شرکت‌های ساختمانی، داشتن یک استراتژی منظم برای بروزرسانی محتواهای قبلی است. شما در مواقع موظف هستید اطلاعات موجود روی وبسایت خود را مطابق با آخرین تحولات علمی و یا خبری به روز نگه دارید. همچنین استفاده از پیشنهادات و بازخوردهای مشتریان یکی از عوامل مهم و تاثیرگزار در این زمینه است. در مقالات بعدی ما حتماً به این مهم بیشتر می‌پردازیم و جنبه‌های متفاوت آن را بررسی می‌نمائیم.

5/5 - (41 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «طراحی وبسایت برای شرکت‌های ساختمانی (بخش اول)»

  1. سارا کرمانی

    با تشکر از مقاله مفید و کامل طراحان
    قیمت طراحی سایت برای شرکت های ساختمانی به چه صورت است؟ برای مشاوره با چه شماره ای در تماس باشیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button