ساخت موشن گرافیک

سفارش ساخت موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک

برای سفارش ساخت موشن گرافیک، در ابتدای این مقاله طراحان قصد دارد تعریفی از موشن گرافیک به شما ارائه دهد. موشن گرافیک یا پویانگاشت به معنای متحرک سازی اشیاء بر بستر ویدئو است. با کمی جستجو در اینترنت و فضای مجازی، با پکیج های آموزشی و همچنین راهکارهای تولید موشن گرافیک مواجه شدیم. برای کارشناسان طراحان این پرسش ها مطرح شد، آیا ساخت موشن گرافیک یک محتوای تخصصی است؟ و اینکه میتوان موشن گرافیک تبلیغاتی را بدون تجربه پیاده سازی کرد؟ جهت پاسخ به این پرسش ها تصمیم بر این شد تا این مقاله منتشر شود.

آیا ساخت موشن گرافیک یک محتوای تخصصی است؟

برای پاسخ بهتر به این پرسش با یک مثال ساده شروع میکنیم. یک مهمانی را در نظر بگیرید، شما در این مهمانی به عنوان میزبان حضور دارید. فرض میکنیم برای سرگرمی میهمانان در یک مهمانی. شما به تازگی نوازنگی آموختید و تصمیم بر اجرای موسیقی زنده دارید. شما 2 حالت پیش رو خواهید داشت. یا خودتان بنوازید و به اجرای موسیقی بپردازید و مورد دوم از یک نوازنده دعوت کنید تا در جمع شما موسیقی بنوازد. اینکه شما در این میهمانی از چه حالت و شرایطی استفاده خواهید کرد بستگی به شرایط میهمانی و میهمانان دارد.

جهت دریافت مشاوره و سفارش با شماره 02177067413 تماس حاصل فرمایید.

تعرفه خدمات تیزر تبلیغاتی

تولید تیزر تبلیغاتی

شروع قیمت از دقیقه ای

5.000.000 تومان

بهترین راه نمایش کسب و کار شما

موشن گرافیک

شروع قیمت از دقیقه ای

5.000.000 تومان

آنچه برای جذب مشتریان نیاز دارید

تدوین و مونتاژ ویدئویی

شروع قیمت از دقیقه ای

2.500.000 تومان

بهترین کیفیت را ارائه خواهیم داد.

در رابطه با موشن گرافیک هم همین مورد صدق میکند. انتخاب روش پیاده سازی به دست یک متخصص و یا خود شما بسته به انتخاب پلتفرم انتشار موشن گرافیک متفاوت است. اگر موشن گرافیک تولید شده قرار است در صفحه شخصی شما قرار بگیرد میتوانید خودتان آستین را بالا زده و شروع به کار کنید. اما زمانی که پای موشن گرافیک تبلیغاتی در میان باشد، قضیه کاملا متفاوت و جدی خواهد بود. تیم ساخت موشن گرافیک شما باید آشنایی کامل با فضای تبلیغات داشته باشد. موشن گرافیک شما قرار است در میان میلیون ها مخاطب سرگردان در فضای اینترنت منتشر شود. در این شرایط باید از تیم متخصص درخواست ساخت موشن گرافیک داشته باشید. سناریو نویسی، کاراکتر پردازی، خط داستانی و غیره در این موارد رعایت میشود.

میتوان موشن گرافیک تبلیغاتی را بدون تجربه پیاده سازی کرد؟

صد در صد خیر، شما بدون دانش و تجربه نمیتوانید موشن گرافیک تولید کنید. برای ساخت موشن گرافیک نیازمند تسلط فوق العاده بالا به نرم افزارهای گرافیکی داریم. همچنین تسلط بالایی بر نرم افزارهای حرکتی و مهم ترین عامل تسلط به سناریو نویسی و مدیریت پروژه نیاز است. شما تصور کنید برای یک موشن گرافیک 60 ثانیه ای که در دید اولیه بسیار ساده در نظر گرفته میشود. حداقل 4 الی 5 نفر درگیر هستند. وظیفه هر یک از اعضا مشخص است و در زمان مربوط به خود وارد پروژه میشوند.

شرح وظایف افراد در پروژه موشن گرافیک چیست؟

سناریست و نویسنده:

نویسنده و سناریست در شروع یک پروژه سناریو مربوط به یک موشن گرافیک را تهیه و ساختار آن را تنظیم میکنند. دیالوگ ها و شخصیت های یک داستان توسط نویسنده و سناریو نویس به وجود میاید. به واقع اولین و شیرین ترین بخش تولید موشن گرافیک سناریو نویسی و نویسندگی آن است. شخصیت ها از دل یک داستان خارج میشوند و همچنین توجه به کالا یا خدمات در داخل داستان نیز کاری بسیار جذاب و زیبا است.

گرافیست:

گرافیست در پروسه ساخت موشن گرافیک کاری بسیار حساس و ظریف بر عهده دارد. شخصیت ها و تمام اجزاء موجود در تصویر توسط گرافیست ساخته میشود. تمامی فضاهایی که کاراکتر ها و محصولات در آن حضور دارند. علاوه بر اجزاء و عناصر، شخصیت ها و کاراکتر ها با ظاهرهای متفاوت ایجاد میشود. پروسه کاری گرافیست بسیار پیچیده و حساس و البته کمی زمانبر است.

 

 

متحرک ساز:

اساسی ترین پروسه ساخت موشن گرافیک متحرک سازی موشن است. متحرک ساز فردی است که تسلط کامل بر نرم افزارهای 2 بعدی و یا 3 بعدی متحرک سازی دارد. متحرک سازی کاری بشدت زمانبر و دارای پیچیدگی های بسیار زیاد است. برای آشنایی بیشتر با کار متحرک ساز، به نمونه های موشن گرافیک دقت بیشتری کنید. دهان کاراکتر، پلک زدن، حرکت دست و پا، قدم زدن، تعجب کردن و غیره. تمامی این موارد باید با توجه و دقت بسیار بالا انجام شود. زمانی که ما یک کاراکتر موشن را میبینیم، حس های متفاوت کاراکتر به ما منتقل میشود. این حس ها توسط متحرک ساز به وجود میاید. حساسیت بسیار بالا در اجرا و همچنین دقت فراوان لازمه این کار است.

گوینده:

در این مرحله گوینده با توجه به خروجی های گرفته شده متن ارائه شده توسط نویسنده و سناریست را گویندگی میکند. در برخی از موارد نیاز است تا به جای کاراکتر سخن وری انجام شود. که به مراتب کار را دشوارتر میکند. گوینده صداهای مورد نظر را در استودیو ضبط میکند و برای تیم تدوین و صداگذاری ارسال میکند. به واقع روح یک موشن گرافیک گویندگی و متحرک سازی آن است.

تدوینگر و صدا گذار:

در مرحله آخر تمامی محتواهای تولید شده از ابتدا به دست تدوینگر سپرده میشود. تدوینگر با حوصله و دقت بر روی سناریو ارسال شده در ابتدا صحنه ها را تک به تک در کنار یکدیگر قرار میدهد. پس از اتمام پروسه تدوین زمان صداگذاری میرسد. تمامی اجزاء موجود در صحنه ی موشن در صورتی که دارای صدا باشند مانند: پرندگان، صدای درب و غیره باید توسط صداگذار، صداگذاری شود. ساخت یک موشن گرافیک در این مرحله تمام نخواهد شد. پس از این مرحله در صورت نیاز موشن گرافیک باید اصلاح شود.

اصلاحات یک موشن گرافیک ممکن  است نیاز به برگشتن به مراحل قبلی و قبلتر داشته باشد. پس ممکن است چندین روز زمان ببرد.

سخن پایانی

با توجه به تمامی موارد ذکر شده ساخت موشن گرافیک یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین موارد در تولید محتوا است. مجموعه طراحان نوین ایران فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1396 آغاز کرده است. در این سالها با مجموعه های متفاوت در زمینه موشن گرافیک همکاری داشته ایم. تجربه تیم تولید محتوا و کارشناسان فنی توسعه بازار طراحان این موضوع را در این سالها لمس کرده اند. ما با تمام توان خود در ساخت موشن گرافیک کوشیده ایم تا آثار ماندگار و قابل توجه در زمینه کسب و کارهای متفاوت ایجاد کنیم. در صورت علاقه به بازدید از نمونه پروژه های اجرا شده توسط تیم طراحان کلیک کنید.

سخن پایانی

با توجه به تمامی موارد ذکر شده ساخت موشن گرافیک یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین موارد در تولید محتوا است. مجموعه طراحان نوین ایران فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1396 آغاز کرده است. در این سالها با مجموعه های متفاوت در زمینه موشن گرافیک همکاری داشته ایم. تجربه تیم تولید محتوا و کارشناسان فنی توسعه بازار طراحان این موضوع را در این سالها لمس کرده اند. ما با تمام توان خود در ساخت موشن گرافیک کوشیده ایم تا آثار ماندگار و قابل توجه در زمینه کسب و کارهای متفاوت ایجاد کنیم. در صورت علاقه به بازدید از نمونه پروژه های اجرا شده توسط تیم طراحان کلیک کنید.

5/5 - (43 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button