عکاسی لباس حرفه ای​

درباره عکاسی لباس حرفه ای

عکاسی لباس حرفه ای

اهمیت عکاسی لباس حرفه ای با کیفیت بالا برای کسب‌وکارهای آنلاین مربوط به پوشاک ضروری است. برای نشان دادن محصول خود به مشتریان، به محتوایی بیش از یک توضیح محصول نیاز دارید. این تصاویر هستند که باعث جلب توجه مخاطب و در نهایت خرید او می‌شوند. برای عکاسی از لباس لزوماً نیازی به هزینه زیاد ندارید، بلکه خودتان نیز می‌توانید آن را انجام دهید. البته در صورتی که عکاسی لباس حرفه ای توسط یک عکاس تبلیغاتی و فشن انجام شود، قطعاً کیفیت بیشتری خواهد داشت. ما در این مطلب قصد داریم به موضوع عکاسی از لباس و ایده‌هایی برای این کار بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جهت مشاوره رایگان و ثبت سفارش عکاسی لباس با شماره 02177067413 تماس حاصل فرمایید.

 

فروشگاه های اینترنتی و عکاسی لباس حرفه ای

تضمین موفقیت یک فروشگاه لباس اینترنتی، نیاز است که محصولاتتان را با بهترین کیفیت ممکن به مخاطب ارائه کنید و صد البته با تصاویری که برای ترغیب مشتری به خرید بقدر کافی جذاب باشند؛ عکاسی از لباس ، تفاوت بین دو فروشگاه اینترنتی موفق و ناموفق در همین است!

در شاخه های دیگر عکاسی محصول، بطور مثال عکاسی از جواهرات، نیازمند توجه بسیار به جزییات، در نظر گرفتن جلوه و درخشندگی، و حتی انعکاس های روی محصول هستیم، اما خوشبختانه در عکاسی از پوشاک اینطور نیست؛ اگرچه باید تمامی جنبه های عکاسی تبلیغاتی شما از پوشاک هم به شکلی باشد که مخاطب حس کند می تواند آن را از نزیک لمس کند! کاری که با انجام دقیق مراحل این آموزش عکاسی موفق به انجام آنها خواهید شد.

این روزها که بازار کسب‌وکارهای اینترنتی داغ شده و بسیاری از افراد فروشگاه مجازی خود را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها راه انداخته‌اند، تکنیک‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی از محصولات هم اهمیت بیشتری پیدا کردندعکاسی لباس و پارچه یکی از سبک‌های عکاسی است که بیش از گذشته شاهد آن هستیم.

در نگاه اول

 بیشتر افراد تصور می‌کنند، عکاسی لباس حرفه ای ساده است و فقط نیاز به یک دوربین دارد؛ اما وقتی صحبت از لباس و پارچه می‌شود، تکینک‌ها و تجهیزات شما هستند که نشان می‌دهند یک لباس چگونه و با چه رنگی نمایش داده شود.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که عکاسان لباس، به خصوص تازه‌کارها نمی‌دانند با آن چه کنند، تغییر رنگ لباس با ثبت تصویر است. برای این کار باید کمی با تکنیک‌های نورپردازی پارچه آشنا شوید.

در این بخش شما را برای عکاسی لباس حرفه ای و پارچه آماده می‌کنیم. از دوربین‌ها و لنزهای این سبک خاص از عکاسی صحبت می‌کنیم و تکنیک‌های نورپردازی عکاسی لباس را یاد می‌گیریم. پس همراه ما باشید.

تأثیر عکاسی از لباس در فروش بیشتر

شما می‌توانید این عکس‌ها را در حالت‌های مختلف مانند عکس‌های معرفی محصول (با بک‌گراند سفید) و عکس‌های لایف استایل که می‌توانید در لوکیشین‌های خارج از خانه یا استودیو باشند، ثبت کنید. برای این کار نیز می توانید از فعالیت رقبای موفق خود و یا وب‌سایت‌های خارجی الهام بگیرید.

فراموش نکنید که اگر کسب‌وکار شما به صورت آنلاین است و نمی‌توانید مشتری حضوری بپذیرید، پس باید بخش زیادی از انرژی خود را برای نشان دادن محصولات خود به کاربران صرف کنید. این کار در بازاریابی و فروش بیشتر شما تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. شک نکنید که هرچقدر برای محتوای خود ارزش بیشتری قائل باشید، مشتری نیز متوجه این موضوع خواهد شد و اعتماد آن به برند شما نیز بیشتر می‌شود. در بخش‌هایی از این مطلب شما را با مراحل عکاسی از لباس آشنا خواهیم کرد.

عکاسی از لباس کودک

عکاسی لباس حرفه ای کودک نیز نوعی از عکاسی است که معمولاً برای انجام آن از المان‌های مربوط به کودکان استفاده می‌کنند. با این حال عکاسی از لباس کودک تفاوتی با عکاسی لباس زنانه، مردانه و به طور کلی عکاسی از لباس ندارد. شما باید تجهیزات لازم برای این کار را داشته باشید. در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

تجهیزات عکاسی از لباس

تجهیزاتی که در عکاسی لباس حرفه ای استفاده می‌کنید به بودجه شما بستگی دارد. شما می‌توانید با خرید چند کالای کم هزینه، بودجه خود را کنترل کنید. اگر در آغاز فعالیت یک کسب‌وکار هستید، بهتر است از هزینه‌های کم شروع کنید و سپس در آینده، تولید محتوای خود را گسترده‌تر کنید. در ادامه قصد داریم تجهیزاتی که برای عکاسی از لباس نیاز دارید را معرفی کنیم.

دوربین

برای عکاسی از لباس به گران‌ترین دوربین‌های (DSLR) نیاز ندارید. فروشندگان لباس می‌توانند عکس‌ها را با گوشی موبایل نیز بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. برای این کار از هر دوربینی که در دست دارید استفاده کنید. این دوربین می‌تواند یک دوربین حرفه‌ای، دوربین موبایل یا یک دوربین خانگی کامپکت باشد.

سه پایه

سه پایه لرزش دوربین را از بین می‌برد. هنگام عکاسی، به دلیل لرزش‌های دست ممکن است نتوانید عکس‌های خوبی ثبت کنید. مخصوصاً اگر در شروع فعالیت خود هستید، سه پایه می‌تواند به عنوان یک ابزار ضروری به شما کمک کند تا عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرید. به سادگی دوربین خود را به سه پایه وصل کنید، محصول را در قاب تصویر چیده و عکس بگیرید. برای خرید سه پایه نیز باید بدانید که انواع مختلفی از این وسیله وجود دارد. توجه داشته باشید سه پایه‌ای که تهیه می‌کنید برای دوربین یا گوشی شما مناسب باشد

منبع روشنایی

برای عکاسی لباس حرفه ای گرفتن از لباس‌هایتان به نور نیاز دارید. اگر اتاقی با پنجره دارید که نور طبیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید در آن اتاق، عکاسی از لباس را انجام دهید. نور خوب یک عنصر حیاتی برای ثبت عکس‌های خوب است. اگر نور طبیعی در خانه ندارید، به نور مصنوعی مانند سافت باکس نیاز پیدا می‌کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست از همان ابتدا بهترین تجهیزات نوردهی عکاسی را تهیه کنید. سعی کنید تجهیزات خود را در ابتدا ساده نگه دارید تا کار با آنها را یاد گرفته و پس از گذشت یک مدت بتوانید بهترین انتخاب را نسبت به کاری که انجام می‌دهید، داشته باشید.

مانکن عکاسی یا استخدام مدل

همانطور که گفتیم استفاده از تکنیک مانکن نامرئی و خرید مانکن می تواند هزینه های شما را بسیار پایین بیاورد. و اما استخدام یک مدل در عین گران بودن می تواند سودمند هم باشد چرا که وجود مدل می تواند به عکس شما روح ببخشد.

استودیو و نورپردازی

چیزی که باید دراین مرحله به آن توجه کنید این است که آیا قرار است این عکاسی را در یک استودیو حرفه ای انجام دهید یا یکی از اتاق های منزلتان را برای عکاسی لباس حرفه ای با گوشی در نظر گرفته اید!؟ البته زیاد نگران نباشید چون این موضوع تا زمانی که نورپردازی و البته لنز دوربین مناسبی داشته باشید، مسئله مهمی نیست.

عکاسی لباس حرفه ای کار را با انتخاب و نصب یک پس زمینه مناسب شروع کنید و به تناسب و هماهنگی این پس زمینه با مدل و فضا و رنگ بندی لباس هایتان دقت کنید. وقتی که این کار را انجام دادید نوبت به ایجاد یک نورپردازی مناسب و انجام تنظیمات دوربین می رسد.

در نور پردازی برای عکاسی تبلیغاتی از لباس بهتر است از سه نور استفاده نمایید. برای شروع نور اول (نور اصلی یا Key Light) را در کنار دوربین خود و بر روی سوژه تنظیم کنید. این نور می تواند بسیار اساسی عمل کند.

نور دوم (نور پرکننده یا Fill Light) که به عنوان یک مکمل در این نورپردازی به شمار می رود باید نسبت به مانکن با زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرد و البته از نور اول فاصله مناسبی داشته باشد. و اما در آخر قرار گیری نور سوم (نور بالاسر یا Back Light) بین مانکن و پس زمینه خواهد بود.

عکاسی لباس حرفه ای نتیجه گیری

برای جمع بندی موارد مرتبط با عکاسی لباس حرفه ای میتوانیم به مواردی همچون داشتن تجرفه کافی در زمینه عکاسی لباس حرفه ای و همچنین در دسترس بودن تجهیزات حرفه ای اشاره کنیم. باید به این مورد اشاره کرد که تصویر محصولات شما دلیل اصلی فروش محصولات در زمینه پوشاک است و در صورتی که تصاویر با کیفیت و حرفه ای در دسترس نداشته باشیم برابر با دیده نشدن و فروش کمتر خواهد بود.

محصولات ما از مواد اولیه و دوخت عالی بهره مند هستند اما ارائه ای ضعیف از محصولات میتواند باعث ندیدن لباس های ما توسط مشتریان شود. پس عکاسی حرفه ای لباس خود را به تیمی قدرتمند و دقیق و با تجربه بسپارید.

طراحان نوین ایران با در اختیار داشتن تیم حرفه ای و تخصصی و همچنین آتلیه مجهز آماده ارائه خدمات عکاسی لباس حرفه ای در شهر تهران و مشهد به شما میباشد. در صورت تمایل با کارشناسان طراحان مشاوره رایگان بگیرید.

5/5 - (50 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button