تیزر تبلیغاتی ارزان

آنچه درباره‌ی یک تیزر تبلیغاتی ارزان باید بدانیم  (بخش اول)

مقدمه:

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، بسیاری از کارفرمایان به دنبال تولید تیزر تبلیغاتی با حداقل هزینه هستند. برخی از شرکت‌ها تمایل دارند ابتدا با هزینه‌ای کم، فرایند بازدهی یک تیزر تبلیغاتی ارزان را برای مجموعه‌ی خود آزمایش نمایند و بعد اگر مناسب بود، هزینه‌ی بیشتری را پیاده سازی کنند. نمی‌توان به این تصمیات خرده گرفت ولی باید آگاهی کارفرمایان را نسبت به صرفه‌جویی در هزینه‌ی تیزرهای تبلیغاتی بالا برد. از این رو در این مقاله سعی داریم به ارائه‌ی نکاتی بپردازیم که در مقام صاحب شرکت، برند و یا حتی مدیر تبلیغات، وقتی یک تیزر تبلیغاتی را می‌خواهید سفارش دهید، باید به آنها توجه کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره 02177067413 تماس حاصل فرمایید.

مصرف هزینه‌ی بهینه در زمینه تولید تیزرهای تبلیغاتی و یا محتواهای تصویری تصمیمی بجا و درست است. اما با رعایت نکات و جنبه‌های مهم یک تیزر تبلیغاتی که مناسب مجموعه‌ی شما باشد. برخی از مدیران وقتی یک تیزر تبلیغاتی ارزان را سفارش داده و تحویل می‌گیرند، خوشحال هستند که در این معامله برد کرده‌اند! اما متاسفانه نمی‌دانند که شاید آن محتوا و تیزر فاقد استانداردهای لازم برای حوزه‌ی تخصصی آنها باشد. بهتر این است که اگر تیزر تبلیغاتی را با کمترین هزینه سفارش می‌دهید، حداقل‌ترین فاکتورهای لازم برای یک تیزر و محتوای تبلیغاتی را دارا باشد. و گرنه میتواند صرفاً همان هزینه‌ی اندک را نیز حرام کرده باشید.

تعرفه خدمات تیزر تبلیغاتی

تولید تیزر تبلیغاتی

شروع قیمت از دقیقه ای

5.000.000 تومان

بهترین راه نمایش کسب و کار شما

موشن گرافیک

شروع قیمت از دقیقه ای

5.000.000 تومان

آنچه برای جذب مشتریان نیاز دارید

تدوین و مونتاژ ویدئویی

شروع قیمت از دقیقه ای

2.500.000 تومان

بهترین کیفیت را ارائه خواهیم داد.

نکته مهم

متاسفانه برخی از مجموعه‌های تبلیغاتی از این ناآگاهی کارفرمایان سواستفاده کرده و عدم بازدهی یک تیزر تبلیغاتی ارزان را بر ویژگی ارزان بودن آن اطلاق می‌کنند و می‌گویند یک تیزر ارزان همین است دیگر. باید خدمت کارفرمایان و مدیران عزیز عرض کنیم که اینگونه نیست. شاید یک تیزر و محتوای تبلیغاتی ارزان بازدهی مناسبی نسبت به یک محتوای حرفه‌ای نداشته باشد، ولی بدون بازدهی و فایده هم نمی‌تواند باشد. اگر گروه تولیدی محتوای تصویری فاکتورهای مهم یک تیزر تبلیغاتی را در آن لحاظ کرده باشند، می‌تواند مفید و دارای اثرات جذب مخاطب بالا باشد. که در ادامه کارفرما را مجاب به هزینه‌ی بیشتر در این حوزه کند. پس در این زمینه آگاهی کارفرما یا مدیر می‌تواند حرف اول را بزند.

منظور از تیزر و محتوای تبلیغاتی ارزان چیست؟

برخی از مدیران اصلاً شناختی نسبت به نوع هزینه یک تیزر تبلیغاتی ندارند و همانمطور که گفته شد با آگاهی صفر وارد این حوزه می‌شوند. خب مسلماً نمی‌توانند تصمیم درستی را در مقابل بازاریابان شرکت‌های تبلیغاتی داشته باشند. یک تیزر تبلیغاتی ارزان حتماً یک دلیلی دارد. در نقطه‌ی مقابل آن نیز یک محتوای تصویری گران نیز حتماً باید یک دلیلی داشته باشد. شما بعنوان یک کارفرما باید دلیل این ارزانی و گرانی حتماً بدانید. قیمیت تیزر تبلیغاتی جنبه‌های متفاوتی دارد. در غیراینصورت شناخت کافی در این حوزه را نداشته و از تبلیغات خود استفاده نخواهید برد. در بازار امروز انتظار نداشته باشید که همه چیز را به شما صاف و پوست‌کنده بگویند. حتماً خودتان را تا حدی مشرف به خدمات دریافتی بدانید.

منظور از تیزر تبلیغاتی ارزان نباید این باشد که بازدهی محتوای تبلیغاتی را زیر سوال ببرد. هر محتوای تصویری تبلیغاتی اگر از عنصر خلاقیت بهره ببرد، می‌تواند روی مخاطب تاثیرگذار باشد. این به حرفه‌ای بودن آن گروه تولید کننده‌ی محتوا بستگی دارد که تا چه حد می‌توانند با امکانات محدود نیز یک تیزر تبلیغاتی جذاب تولید نمایند. از این رو حتماً از پیشینه‌‌ی خوب و حرفه‌ای بودن گروهی که می‌خواهید تولید محتوای خود را به آنها بسپارید اطمینان حاصل کنید.

تیزر تبلیغاتی ارزان چیست؟

منظور از یک تیزر تبلیغاتی ارزان این است که حداقل‌ استاندارهای لازم برای یک تیزر و محتوای تبلیغاتی خوب را داشته باشد. در ادامه‌ به این حداقل استانداردهای لازم اشاره‌ی مشروح خواهیم داشت. تیزری که خالی از این استاندارهای لازم‌الاجرا نباشد، اصلاً تیزر نیست و دیگر ربطی به ارزانی و گرانی آن ندارد. یکی از این استانداردها، قرار دادن معیاری مناسب برای جذب مخاطب است. یعنی کاملاً مناسب با بستر قابل ارائه‌ی آن هماهنگ باشد. پس حتماً این نکته را مدنظر قرار دهید که یک تیزر تبلیغاتی ارزان نیز باید مخاطب را مدنظر قراردهد و اطلاعات درستی را به آنها منتقل نماید که در نتیجه تاثر مستقیم روی بازدهی آن خواهد داشت.

حداقل استانداردهای لازم برای یک تیزر یا محتوای تصویری و تبلیغاتی ارزان

همانطور که بیان شد یک سری استانداردها و بایدهایی وجود دارد که ربطی به ارزان و گران بودن تیزر تبلیغاتی نداشته و شما باید آن را برای هر نوع تیزر تبلیغاتی‌ مورد توجه قرار دهید. به بیان دیگر اگر تیزر و محتوای تصویری تبلیغاتی ارزان سفارش می‌دهید، حتماً باید ویژگی‌هایی که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم را داشته باشد. پس با دقت به موارد زیر توجه کنید.

معیار مناسب برای جذب مخاطب.

  • اولین ویژگی یک تیزر تبلیغاتی فارغ از قیمت آن، این است که در ابتدا تاثیر روی مخاطب را مدنظر قرار دهد. هیچکس نمی‌تواند به شما بگوید “چون تیزر ارزان سفارش داده‌اید، دیگر نباید انتظار داشته باشید که محتوای تصویری مخاطب را در نظر بگیرد”! اگر قرار باید یک محتوای تصویری مخاطب را در نظر نگیرد، پس چه چیزی را باید مدنظر قرار دهد؟! مگر محتوا و تیزر تبلیغاتی برای شخصی غیر از مخاطب ساخته می‌شود؟! شاید یک محتوای تصویری ارزان نسبت به نوع‌ گران‌تر و با کیفیت‌تر، میزان تاثیرگذاری کمتری روی مخاطب داشته باشد، اما نمی‌توان فاکتور تاثیرگذاری روی مخاطب را کتمان کرد.

مناسبت با بستر ارائه‌ی ویدئوی تبلیغاتی.

  • تیزر شما قطعاً باید در یک جایی نمایش داده شود. شبکه‌های اجتماعی، وبسایت شرکت، نمایشگاه‌ها، سمینارها و غیره. تیزر تبلیغاتی شما با هر بودجه‌ای که تولید شود، باید مناسب با بستری باشد که قرار است آنجا نمایش داده شود. نمی‌توان گفت چون یک تیزر تبلیغاتی ارزان سفارش داده‌اید، دیگر فاکتور نمایشگاهی بودن ندارد و یا فاکتور استفاده در شبکه‌های اجتماعی را ندارد. حتماً در ابتدا هدف و بستر ارائه‌ی تیزر و ویدئوی تبلیغاتی خود را مشخص نمائید و سپس نسبت به سفارش و تولید آن اقدام کنید. برای تمام بسترهای نمایش می‌توان تیزر و ویدئوی تبلیغاتی ارزان سفارش داد. مگر اینکه یک شرایط پخش برای یک بستر نمایشی خاص و گران باشد.

ارائه‌ی مناسب اطلاعات به مخاطب.

  • تیزر تبلیغاتی شما حتماً باید اطلاعاتی را که مدنظر شماست را به مخاطب منتقل نماید. اگر ویژگی‌های یک پروژه‌ی عمرانی مد نظر شماست، حتماً باید آنها را در تیزر خود بیان کنید. انتقال درست اطلاعات خصوصاً از لحاظ فنی، هیچ ربطی به قیمت تیزر تبلیغاتی ندارد. شما با یک ویدئوی تبلیغاتی ارزان هم می‌توانید اطلاعات مدنظر خود و مورد نیاز مخاطب را به درستی به او منتقل کنید. یک محتوای ویدئویی گران‌تر این اطلاعات را شیک‌تر و زیباتر به مخاطب منتقل می‌کند. ولی اصل ارائه‌ی مناسب اطلاعات در تمام محتواهای ویدئویی، با هر قیمتی، باید رعایت شود.

داشتن شروع و پایان.

 

  • هر ویدئوی تبلیغاتی، فارغ از قیمت و بستر قابل ارائه‌ی آن، باید یک ابتدا و انتها داشته باشد. منظور چیست؟ یعنی ویدئوی تبلیغاتی شما بی‌پرده و بدون مقدمه نمی‌تواند یک دفعه شروع بشود. باید از لحاظ ساختاری و تدوینی یک آغاز داشته باشد و در انتها نیز دارای یک پایان بندی باشد که مدت‌ زمان آنها با توجه به زمان کلی تیزر می‌تواند متغیر باشد. این مورد کاملاً به تدوین ویدئو مربوط است و توجه داشته باشید که تدوین کننده به دلیل ارزان بودن، این فاکتور را نادیده نگیرد!

مناسبت با حوزه‌ی کاری و خدمات شما.

  • یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید بدان توجه کنید این است که تیزر تبلیغاتی شما از لحاظ ساختاری و تدوینی مناسب با حوزه‌ی فعالیت و خدمات شما باشد. این بدان معنی نیست که انتظارات عجیب و غریب از تولید کننده محتوا و تدوین کننده داشته باشید. ولی می‌توانید از آنها بخواهید که تیزری متناسب با فضای کاری شما تهیه نمایند. در برخی از موارد دیده شده است که از یک الگوی ساختاری و تدوینی برای چندین حوزه‌ی کاری مختلف استفاده شده است. این مسلماً بازدهی محتوای ویدوئی را پایین می‌آورد. سفارش یک تیزر تبلیغاتی ارزان بدین معنی نیست که ساختاری برای آن طراحی نشود.

نکات مهم در تولید تیزر تبلیغاتی ارزان

موارد دیگری در این زمینه وجود دارد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که اگر یک تیزر یا محتوای ویدوئی ارزان سفارش می‌دهید، انتظار یک تیزر عجیب غریب و لاکچری را نداشته باشید. برخی از مدیران و شرکت‌ها یک تیزر تبلیغاتی پرهزینه را به تولید کننده نشان می‌دهند و می‌گویند “ما میخواهیم تیزرمان مشابه این باشد”. حال آنکه بودجه‌ای که می‌خواهند صرف تولید تیزر و ویدئوی تبلیغاتی کنند در مقابل آنچه انتظار دارند فقط یک شوخی و جوک است. این موضوع نشات گرفته از عدم آگاهی و اطلاعات کافی در این حوزه است که باعث می‌شود ارزش خدمات و کار یک گروه تولید کننده ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی به شدت پایین بیاید.

اطلاعات کسب کنید

قبل از سفارش یک تیزر تبلیغاتی حتماً کمی اطلاعات خود را در این حوزه بالا برده و یا مجموعه‌ای را انتخاب نمائید که به شما مشاوره صحیح و درست بدهند. عدم آگاهی کافی بسیاری از مدیران و کارفرمایان یکی از چالش‌های بزرگ این حوزه است. اینکه دو گروه ادبیات و حرف یکدیگر را متوجه نمی‌شوند. متاسفانه اکثر مدیران، با تولید کننده محتوا به مانند پرسنل خود رفتار می‌کنند. اما شاید حوزه‌ی کاری شما با آنها زمین تا آسمان فرق داشته باشد. این موضوع در شرکت‌های ساختمانی به وفور دیده می‌شود. نه تنها در بحث تیزر تبلیغاتی، بلکه در طراحی وبسایت برای شرکت‌های ساختمانی نیز این مساله بسیار مشهود است. اگر شرکت شما دارای مدیر تبلیغات است، از وی بخواهید تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهد تا بتوانید بهتر و صحیح‌تر از اینگونه خدمات بهره‌مند شوید.  

نکات مهم در زمان سفارش یک تیزر و یا محتوای تبلیغاتی ارزان

ذکر چند نکته در این بخش لازم است. زمانی که میخواهید یک تیزر تبلیغاتی نسبتاً ارزان را سفارش دهید یا با آگهی‌های این چنینی روبرو می‌شوید، حتماً این نکات را مدنظر داشته باشید.

نکته اول

  • اول باید جویا شوید که دلیل ارزان بودن آن تیزر یا محتوای تبلیغاتی چیست؟ این سوالی است که ابتدا آگاهی شما را نسبت به فرایند تیزر سازی آن مجموعه افزایش داده و سپس وجه‌تمایز تیزر استاندارد با تیزر تبلیغاتی ارزان را برای شما آشکار می‌نماید. از این جهت حتماً دلیل ارزان بودن تیزر تبلیغاتی را بپرسید.

تعرفه تیزر تبلیغاتی

  • در ابتدا اول تعرفه‌های استاندارد تیزرهای تبلیغاتی سوال کنید. مثلاً بپرسید “یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت و خوب طبق موازین استاندارد برای من شرکت من چقدر هزینه دارد؟” این سوال نیز به شما اطلاعات کافی درباره وجه‌تمایز تیزر و محتوای تصویری ارزان با استاندارد را مشخص می‌نماید. (نگذارید مجموعه‌ی تبلیغاتی از ابتدا حس کند شما دنبال هزینه‌ی کم برای تیزر و محتوای خود هستید.)

ویژگی خاص تیزر تبلیغاتی

  • از تولید کننده‌ی محتوای تصویری بخواهید که ویژگی‌های مختلف تیزرهای تبلیغاتی را تعرفه‌های قیمتی خود را برای شما لیست کند. این موضوع باعث می‌شود که تولید کننده کمتر بتواند قیمتی نا معقول اعلام کند. از طرف دیگر با هر مجموعه‌ای که مذاکره می‌کنید شما یک لیست قیمت مشخص و واحد بصورت کتبی دریافت کرده‌اید که آن مجموعه دیگر نمی‌تواند آن را نقض کند. اگر نقض کرد خب مسلماً از اعتبار کافی برای همکاری برخوردار نیست.
  • در ابتدا بگوید که باید بر روی انتخاب نوع تیزر تبلیغاتی بر حسب لیست اعلام شده، باید تصمیم گیری کنید. هیچوقت از ابتدا نگوئید که تیزر تبلیغاتی ارزان می‌خواهید.
  • در لیستی که تولید کننده به شما ارائه می‌دهد حتماً مشخصات و کیفیت فنی تیزر تبیلغاتی را بررسی کنید و آن را با استعلام‌هایی که از دیگر مجموعه‌ها می‌گیرید مقایسه کرده و در انتها بهترین گزینه را بعنوان سفارش تیزر تبلیغاتی ارزان انتخاب کنید.

بودجه خود را تعیین کنید

  • خود را در پذیرش این موضوع قرار دهید که شاید تصمیم شما عوض شود و شرکت خود را نیازمند این بدانید که هزینه‌ی بیشتری را در زمینه تبلیغات و تولید تیزرهای تصویری کنید. شاید یک سری فاکتورهایی که مد نظر شما باشد، اصلاً در قالب یک تیزر و محتوای تصویری و تبلیغاتی ارزان قرار نداشته باشد. از این رو شما بهتر است که هزینه‌ی بیشتری را صرف این موضوع کنید.
  • حتماً درباره‌ی بازدهی ویدئوی تبلیغاتی ارزان خود با تولید کننده صحبت کنید و به او بگوئید که تعریف و انتظار شما از بازدهی چه است. بسیاری از کارفرمایان انتظار خود را از بازدهی و پاسخگویی خدمات تبلیغاتی بیان نمی‌کنند و گمان می‌کنند که این بازدهی یک فاکتور ثابتی است که در هر یک از خدمات تولید محتوا وجود دارد. این باور غلط است و شما باید انتظار خود را از بازدهی محتوای تولیدی حتماً بیان کنید. لطفاً این نکات را در جلسات جدی بگیرید.
توجه کنید خلاقیت مهمترین عامل پیروزی شماست
  • هیچ‌زمان جلوی خلاقیت تیم تولید کننده را نگیرید. متاسفانه بسیاری از مدیران اجازه‌ی خلاقیت به تیم تولید محتوا را نداده و اسرار بر پیاده‌سازی سلیقه‌ی خود دارد. خلاقیت در یک تیزر تبلیغاتی عنصری نیست که زیاد به قیمت ربط داشته باشد. یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای می‌تواند با بودجه‌ی کم نیز یک تیزر تبلیغاتی خلاق و جدید به شما ارائه دهد.
  • باید‌ها و نباید‌های حوزه‌ی کاری خود را برای تولید کننده شرح دهید. درست است که تیم تولید محتوا باید یک ئشناخت نسبی از حوزه‌ی کاری شما، محدود به همان پروژه، کسب کند. اما اشراف شما بعنوان مسئول یا مدیر شرکت بسیار بالاتر است. مسلماً در شرایط کاری شما بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید خود را موظف به شرح آنها بدانید.

دیدگاه خود را تغییر دهید

  • به یک تیزر تبلیغاتی هیچوقت ارزان نگاه نکنید. ار نگاه یک تیم حرفه‌ای تولید محتوا، هر پروژه‌ی تصویری فارغ از قیمت آن، دارای یک ساختار و استراتژی است که باید به بهترین شکل پیاده شود. یک تیم حرفه‌ای هیچ‌وقت پروژه‌ای را ارزان نگاه نمی‌کند. چون هر تیزر تلفیقی از هنر، دانش فنی و مهارت است که این موارد برای هر پروژه‌ای استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد دیده شده که خودِ کارفرمایان به تیرز تبلیغاتی خود به دلیل کم بودن بودجه، به چشم ارزان نگاه کرده‌اند. حال آنکه تیم تولید کننده بین این پروژ‌ه و یک پروژ‌ه‌ی گران از نظر انرژی و ساختاری، تفاوتی قائل نیست.

مواردی که بیان شد بخشی از نکاتی بود که شما باید در زمان سفارش یک تیزر یا ویدئوی تبلیغاتی ارزان، به آنها توجه کنید. در مقاله‌ی بعدی در میخواهیم به این موضوع بپردازیم که اساساً تفاوت یک محتوای ویدئوی ارزان با گونه‌ی گران‌تر آن در چیست و در چه شرایطی مجاز هستیم از نوع ارزان‌تر آن استفاده نمائیم. تمام مواردی که بیان می‌شود صرفاً بر اساس تجربه بدست آمده و جنبه‌ی آگاهی دارد. توجه داشته باشید که اگر شما یک تیم و مجموعه‌ی خوب و حرفه‌ای را برای تولید تیزر و ویدئوهای تبلیغاتی خود انتخاب نمائید، بسیاری از چالش‌های مطرح شده را پوشش داده و به هیچ‌وجه درگیر چنین مشکلاتی نخواهید شد. پس در این حوزه، انتخاب شما حرف اول را می‌زند.     

5/5 - (24 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «تیزر تبلیغاتی ارزان»

    1. درود بر شما و تشکر از توجه شما
      برای دریافت تعرفه و دریافت فاکتور تیزر تبلیغاتی ارزان به لینک زیر مراجعه نمایید. پس از ثبت سفارش قرارداد منعقد میشود.
      https://designersiran.com/%d8%aa%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/
      همچنین برای دریافت مشاوره در محل با شماره تماس 02177067413 و یا 09212191792 تماس حاصل فرمایید.

    1. درود بر شما و تشکر از توجه شما
      برای دریافت تعرفه و دریافت فاکتور تیزر تبلیغاتی ارزان به لینک زیر مراجعه نمایید. پس از ثبت سفارش قرارداد منعقد میشود.
      https://designersiran.com/%d8%aa%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/
      همچنین برای دریافت مشاوره در محل با شماره تماس 02177067413 و یا 09212191792 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button