موشن گرافیک شرکت ساختمانی موشن‌گرافیک

موشن‌ گرافیک شرکت ساختمانی

نقش تاثیرگذار موشن گرافیک برای شرکت‌های ساختمانی ( بخش اول )

 

در مقاله قبلی با نقش مهم و تاثرگذار محتواهای تصویری نظیر موشن‌گرافیک در صنعت خدمات ساختمانی آشنا شدیم. و فهمیدیم که یکی از بهترین و شیک‌ترین محتواهای تصویری، موشن‌گرافیک ها هستند که در زمینه‌ی مختلف کاربرد داشته و بسترهای محتوایی متعددی را پوشش می‌دهند. از این جهت به برخی از این بسترها اشاره شد و نکاتی در این زمینه بیان شد. در ادامه‌ی این موضوع می‌خواهیم به نقش‌های متفاوت دیگر موشن‌ گرافیک شرکت ساختمانی و مسائل مرتبط با آنها، که دانستن آن برای هر کارفرمایی لازم است، بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سئو در موشن‌گرافی و محتواهای تصویری

برای سئو و بهینه‌سازی محتواهای تصویری باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید. در مطالب قبلی گفتیم که استراتژی سئویی که روی محتواهای ویدئویی لحاظ می‌شود، باید هم راستا با استراتژی کلی سئوی سایت باشد. لطفاً سئوی محتواهای تصویری به خارج از تیم سئوی سایت محول نکنید! این دو از کار هم بی اطلاع هستند و نمی‌توانند مکمل یکدیگر باشند. متاسفانه اینگونه تصمیم‌ها امروزه در بسیاری از شرکت‌های ساختمانی دیده می‌شود.

تجربه نویسنده مقاله

بنده به عنوان نویسنده این مقاله در این زمینه تجربه‌ای در زمینه سئوی موشن‌گرافیک و محتوای ویدئویی یک شرکت ساختمانی دارم که علاقه‌مندم آن را با شما سهیم شوم. مدیری در یک شرکت ساختمانی فردی را به عنوان نیروی دورکار منصوب کرد با مسئولیت تولید محتوای نگاری و سئوی سایت و از کار آن شخص مطمئن نبود. چندی بعد فرد دیگری را هم منصوب کرد که سئوی بخش محتوای ویدئویی را برعهده داشته باشد. جالب این بود که این دو از حضور هم بی اطلاع بودند. 

تفکر اشتباه مدیران

فلسفه‌ی مدیر محترم آن بود که هر کدام از این دو دسته محتوا (یعنی محتوای متنی و ویدئویی مثل موشن‌گرافیک) زودتر در نتایج گوگل ظاهر شود، یعنی آن فرد کارش را بهتر انجام داده است و در نتیجه عذر طرف مقابل را میخواهیم و سئوی کل سایت را به او می‌سپارم! چنین تصمیماتی در واقع جوک است. هر یک از طرفین وقتی از حضور همدیگر مطلع شدند، از کار انصراف دادند و آقای مدیر ماند و تصمیم به ظاهر حرفه‌ای‌اش.

اشتباه در مدیریت شرکت ساختمانی

برخی از مدیران شرکت‌های ساختمانی با نگاهی به ظاهر مهندسی و با تفکری ساختمانی به مقوله‌ی طراحی سایت، تولید محتوا و سئو نگاه می‌کنند که کاملاً غلط است. به عنوان مثال برخی از این دسته مدیران حق‌الزحمه‌ی چنین خدماتی را بصورت صورت‌وضعیتی (که در خدمات ساختمانی باب است) می‌دانند که مسلماً باوری اشتباه است و از همین جهت بسیاری از مجموعه‌های خدمات تولید محتوا و طراحی وبسایت با چنین شرکت‌هایی دچار مشکل می‌شوند. از این رو وظیفه‌ی خود می‌دانیم که اینگونه مباحث را برای کارفرمایان محترم روشن نمائیم. در یک مقاله‌ی جداگانه حتماً مفصل به این موضوع می‌پردازیم.

سئو در موشن گرافیک شرکت ساختمانی

از بحث دور نشویم و برگردیم به موضوع سئو در موشن‌ گرافیک شرکت ساختمانی. برای بهینه‌سازی محتوای ویدئویی مثل موشن‌گرافی، استفاده‌ از تگ‌های مناسب در ویدئو و همچنین ارائه‌ی توضیحات دقیق در متن‌هایی که برای یک موشن‌گرافی استفاده‌ می‌شود، بسیار مهم است. در واقع هر اقدامی که به این منجر شود که موتورهای جستجو را قادر سازد تا محتوای تصویری شما را به درستی فهم کرده و در نتیجه آن را نمایش‌دهند، در دسته‌ی فعالیت‌های مربوط به سئوی موشن‌گرافی و سایر محتواهای ویدئویی قرار خواهند گرفت.

نکته مهم

یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه متن محتواهای ویدوئی این است که تا حد امکان ساده و به دور از واژه‌های سخت و با اصطلاحات فنی کمتر رایج، باشد. همانطور که گفته شد برای بازدهی بهتر سئو موشن‌گرافی برای شرکت ساختمانی، این متن‌ها باید توسط موتورهای جستجو فهم شود تا نتایج خوب به همراه داشته باشد. لطفاً به متن‌های محتواهای ویدئویی خود به دید انشاء مدرسه و یا ارائه‌ی تحقیقاتی دانشکده، نگاه نکنید. فکر نکنید که هرچه متن سخت‌تر باشد، زیباتر است. خیر، متون ویدئو باید ساده، روان، قابل فهم، مختصر و مفید باشد.

مزایای موشن‌گرافیک برای یک شرکت ساختمانی یا صنعت ساخت و ساز

حتماً تا به اکنون متوجه برخی از مزایای مهم این دسته از محتواهای تصویری برای حوزه‌ی ساختمانی شده‌اید. ولی در اینجا به برخی از این مزایا به اختصار پرداخته و توضیحی لازم و کاربردی را به شما ارائه می‌کنیم. شایان ذکر است نکاتی را که در موارد ذیل شرح می‌دهیم را حتماً با گروه تولید محتوای و طراحی سایت شرکت ساختمانی خود در میان گذاشته و نظرات ایشان را درباره‌ی حوزه‌ی تخصصی خودتان جویا شوید.

موشن‌ گرافیک نمایش ویژگی‌های بارز و مزایای شرکت ساختمانی شما.

  • مسلماً در شرکت شما یک مزایایی وجود دارد که گروه فروش روی آنها کار کرده و از آنها برای جذب مشتری استفاده می‌نماید. حتماً از این دسته اطلاعات، در موشن‌گرافیک شرکت خود استفاده کنید. موشن‌گرافی و سایر محتواهای تصویری شما، بعنوان نماینده‌ای مجازی عمل می‌کند و از این جهت باید بارزترین ویژگی‌های شرکت شما را ارائه دهد. پس حتماً برای تهیه بار محتوایی موشن‌گرافی خود از گروه فروش کمک بگیرید. تلفیق استراتژی فروش و محتوا در این بخش می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه‌های انجام شده با موشن‌ گرافیک.

  • اگر موشن‌گرافیک شما در زمینه معرفی پروژه‌های انجام شده است، حتماً پروژه‌هایی را در اولویت قرار دهید که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد اجرایی هستند و یا اینکه موقعیت اجتماعی خاصی را دارند. مثلاً شما ساختمان یک وزات‌خانه را کار کرده‌اید. حتماً آن را در اولویت قرار دهید. و یا خدمات ساختمانی برای یک برج بسیار معروف ارائه داده‌اید. اینگونه پروژه‌ها را در اولویت موشن‌گرافی معرفی پروژه قرار دهید. در برخی موارد شما خدمات خاصی را از نگاه مهندسی و فنی برای پروژه‌ای بکار برده‌اید که از دید شما حائز اهمیت است. حتماً آن را در موشن‌گرافی شرکت ساختمانی و یا معرفی پروژه‌ی خود ذکر نمائید.

جذب مخاطبین امروزی و به‌روز.

  • موشن‌گرافی برای شرکت ساختمانی شما، از آن دسته محتواهای ویدئویی است که نشان می‌دهد شما مجموعه‌ای آپدیت و به‌روز هستید. شما با اینگونه محتواهای تصویری نظیر موشن‌گرافی و تیزرهای تبلیغاتی خلاق، به مخاطبین خود اعلام می‌کنید که یک شرکت سنتی و قدیمی نبوده و به پابه‌پای تکنولوژی پیش‌ می‌روید. امروزی بودن یک شرکت را به راحتی می‌توان از سیستم و فرایند تبلیغاتی آن شرکت، فهمید. اگر شرکتی همچنان از روش‌های تبلیغاتی قدیمی استفاده می‌کند، نشان از طرز فکر قدیمی و سنتی آن است و این موضوع امروزه برای مخاطب خوشایند نیست.

افزایش اعتبار در بازار رقابتی.

  • یکی از ویژگی‌های یک شرکت ساختمانی موفق و پویا، سیستم تبلیغاتی آن است. اینکه از یک طراحی سایت مدرن استفاده کرده و اینکه محتوایی منظم و حرفه‌ای تنظیم کرده است. اینها شما را در چشم مشتری اصطلاحاً بولد می‌کند. وقتی مخاطب نام و برند شما را در تمام بسترهای اینترنتی ببینید، به افزایش اعتبار شما بسیار کمک خواهد کرد. اینکه مخاطب شما مثلاً یک موشن‌گرافی شیک از شما ببینید، اعتبار شما را بسیار افزایش خواهد داد. چراکه نشان از حضور پرقدرت شما در بازار است. این حضور پر قدرت، نشان از اطمینان شما نسبت به خدماتی است که ارائه می‌دهید و مخاطب به وضوح آن را درک می‌کند.

نتیجه‌ی نکات ذیل آن است که به کیفیت محتواهای تصویری خود را اهمیت بدهید. موشن‌ گرافیک شرکت ساختمانی یکی از آن دسته محتواهایی است که علاوه بر داشتن کیفیتی امروزی و خوب، بسیار در فهم اطلاعات مورد نظر شما به مشتری، موثر است. گروه طراحان با ارائه‌ی خدمات متفاوتی در زمینه‌ی موشن‌گرافی همراه شما در این زمینه خواهد بود. برای مشاهده نمونه کارها و تعرفه‌ها به صفحه‌ی مربوط به خدمات موشن‌گرافی مراجعه فرمائید. کارشناسان ما همواره پاسخگوی سوالات شما هستند.

 

جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش با شماره 02177067413 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (40 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button