تیزر تبلیغاتی ارزان

آنچه درباره‌ی یک تیزر تبلیغاتی ارزان باید بدانیم  (بخش دوم)

در مقاله قبلی موارد و نکات متعددی را در زمینه محتواهای ویدئوئی و تبلیغاتی ارزان را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که یک سری استانداردهای لازم برای تولید تیزرتبلیغاتی خلاق هیچ ربطی به هزینه ندارد. در واقع می‌توان با هزینه‌ی کم نیز یک تیزر تبلیغاتی خلاق و خوب تولید کرد. پس این باور که حتماً باید برای تیزر تبلغاتی هزینه‌ی کلانی را متحمل شد، یک باور اشتباه است که امروزه در بین کارفرمایان رایج است. همین مساله باعث شده است که اسم تیزر تبلیغاتی برای برخی از مدیران کمی ترسناک بیاید و فکر کنند اگر بخواهند سمت آن بروند باید هزینه‌ای زیاد را متحمل شوند. از این رو تیزر تبلیغاتی ارزان باید دارای فاکتورهایی باشد که علاوه بر بهبود این ذهنیت برای مدیران و کارفرمایان، بتواند نیاز اصلی آنها را نیز پوشش دهد.

اشتباهات رایج

همچنین برخی از مجموعه‌ها گمان می‌کنند که تیزر تبلیغاتی خیلی به درد آنها نمیخورد، زیرا خدمات آنها آن‌چنان نیست که بصورت بیرونی قابل رویت باشد. در این مورد باید بگوئیم که تمامی خدمات و مشاغل نیازمند ویدئوهای تبلیغاتی هستند. محتواهای تصویری چیزی نیست که اسنثنا داشته باشد و امروزه برای تمامی خدمات و مشاغل قابل ارائه است. تنها نکته‌ی مهمی که باید بدان توجه کرد، ایجاد خلاقیت و نحوه‌ی ارائه‌ی اطلاعات در تیزر تبلیغاتی است. در واقع همین موضوع، تولید محتوای تصویری را به هنر و حرفه‌ای تخصصی تبدیل کرده است. تیزر تبیلغاتی و محتوای تصویری ارزان باید دارای مولفه‌های اصلی و تخصصی این حرفه باشد و هیچ تولید‌کننده‌ای نمی‌تواند فاکتور ارزان بودن آن را دلیلی بر عدم استفاده از تکنیک‌های تخصصی بداند.

درباره مقاله

در این مقاله نیز سعی داریم کمی کاربردی صحبت کنیم و نکاتی را بدان بپردازیم که بر حسب تجربه در بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های خدماتی، فروشگاهی و بازرگانی با آن مواجه شده‌ایم. این چالش‌ها را هیچ مدیری در موردش با شما صحبت نخواهد کرد و شما باید بعنوان یک مدیر موفق و کاربلد، با چالش‌های احتمالی هر نوع خدماتی که قرار است دریافت کنید، آشنایی داشته باشید. در این صورت می‌توانید از بروز عواقب آن جلوگیری کرده و بازدهی مناسب‌تری را از خدمات دریافتی کسب نمائید. حوزه‌ی طراحی سایت و تولید محتوا از آن دسته خدماتی است که امروزه شما باید با چالش‌های احتمالی آن آشنا باشید. خصوصاً اگر به دنبال تیزر تبلیغاتی و یا محتوای ویدئویی ارزان باشید. طبیعتاً وقتی اسم ارزان جلوی هر کدام از این خدمات می‌آید، چالش‌های احتمالی آن نیز بیشتر می‌شود.

جلوگیری از هدر رفتن هزینه در یک تیزر تبلیغاتی

یکی از مباحثی که بدون شک کارفرمایان را دچار مشکل می‌کند، عدم اطلاع کافی از هزینه‌های خدمات طراحی سایت و تولید محتوا است. وقتی شما بعنوان یک مدیر اطلاعی از هزینه‌ها و بازه‌ی قیمتی خدمات تیزر تبلیغاتی نداشته باشید، براحتی تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار گرفته و هزینه‌ای گزاف را متحمل می‌شوید و یا اینکه طبق گمان خود صرفه‌کرده‌اید و یک تیزر تبلیغاتی ارزان سفارش داده‌اید با اینکه حوزه‌ی کاری شما و قصد شما از تهیه‌ی محتوای تصویری، مستلزم پرداخت هزینه‌ی بیشتری بوده است. تنها راهی که می‌توانید خود را از این دوراهی خارج کنید این است که آگاهی خود را نسبت به هزینه‌های این خدمات بالا ببرید و بدانید که یک تیزر تبلیغاتی موفق نیاز به صرف چقدر هزینه برای شما داشته و این هزینه‌ها قرار است در کجای پروژه‌ مصرف گردد.

در این بخش می‌خواهیم مواردی را به شما بگویئم که باعث جلوگیری از هدر رفتن هزینه در یک تیزر تبلیغاتی می‌شود که آگاهی از آن برای هر کارفرمایی ضروری است. همانظور که قبلاً گفته شد، شما نباید زمانی که سفارش یک تیزر تبلیغاتی را می‌دهید، اطلاعاتتان در این زمینه صفر باشد. اینها مواردی است که دقیقاً شما باید از آنها اطلاع داشته باشید. 

اشتباهات رایج در تولید و سفارش تیزرهای تبلیغاتی ارزان

اشتباه تعیین هدف و ارتباط نامشخص با بازار هدف. 

  • یکی از مواردی کارفرما به همراه تولید کننده باید بدان توجه کنند، بستر ارائه‌ی تیزر تبلیغاتی است. یک محتوای تصویری و تیزر تبلیغاتی ارزان حتماً برای ارائه‌ شدن در جایی تهیه می‌شود. بی هدف که نمی‌شود یک تیزر تبلیغاتی تهیه کرد. لطفاً در تهیه و سفارش یک تیزر تبلیغاتی ارزان حتماً به هدف و بستری که قرار است در آن ارائه شود،توجه کنید. 
  • وقتی هزینه‌ای کمتر را برای تیزر خود می‌خواهید صرف کنید، محتوای آنها دقیقاً متناسب با هدف خود تهیه کنید. هدف ارائه‌ در بخش دیگری را به آن اضافه کنید. مثلاً نگوئید که یک تیزر تبلیغاتی میخواهیم که علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، در نمایشگاه هم نمایش دهیم. فاکتورهای شبکه‌های اجتماعی با فاکتورهای تیزر نمایشگاهی کاملاً متفاوت است. لطفاً روی یکی از آنها تمرکز کنید. محتوای تصویری ارزان باید فقط یک هدف داشته باشید تا بتواند فاکتورهای همان بستر را به طور صحیح و کامل پیاده سازی کند.

عدم استفاده از استراتژی بازاریابی مناسب. 

  • برخی از کارفرمایان بر این باورند که صرفاً یک تیزر تبلیغاتی همه چیز را حل می‌کند و جذب مشتری می‌کند. صراحتاً باید بگوئیم که اینطور نیست. تیزر و محتوای ویدئویی تبلیغاتی یک ابزار برای استراتژی فروش است. گروه فروش همانطور که از ابزارهایی مثل کاتالوگ، عکس و امثالهم استفاده می‌نماید، می‌تواند از تیزر تبلیغاتی نیز استفاده کند. با این تفاوت یک تیزر تبلیغاتی و محتوای ویدئویی یک ابزار بسیار قدرتمندتر از موارد مذکور است. تیزر و محتوای ویدئویی چه ارزان و چه گران، باید در خدمت استراتژی فروش باشد. مسلماً تیم بازاریابی و فروش شرکت باید دانش استفاده از محتوای تصویری را داشته باشند. اگر فکر می‌کنید که این دانش را ندارید، حتماً آن را بیاموزید و یا از تیمی مجرب مشورت بگیرید. دیده شده که در بسیاری از شرکت‌ها هزینه‌ی زیادی برای تیزرهای تبلیغاتی متحمل شده‌اند و آنها را در جایی نادرست استفاده کرده‌اند.

عدم بررسی اشکالات و ارائه‌ی اصلاحات

  • برخی از کارفرمایان به دلیل اینکه هزینه‌ی کمی برای تیزر تبلیغاتی خود پرداخت کرده‌اند، خود را ملزم به وارسی و بررسی آن قبل از ارائه نمی‌کنند. این امر سبب می‌شود که بعد از پخش محتوای ویدئویی تازه کارفرما آن را مشاهده کرده و متوجه برخی اصلاحات شود. از این رو از مسئول مربوطه می‌خواهد که آن را از روی صفحه برداشته و اصلاحات را به تدوینگر اعلام نماید. همین مساله سبب می‌شود که به دلیل سرعت زمانی کمی کار با عجله انجام شده و در نهایت آن چیزی که کارفرما می‌خواهد نشود. خصوصاً اگر تیزر تبلیغاتی نمایشگاهی باشد و یا مربوط به یک رویداد که تاریخ ارائه‌ی آن مهم است. لطفاً حتماً قبل از پخش تیزر تبلیغاتی خود را مشاهده کرده و اگر نیاز به اصلاحات دارد، سریعاً به تدوینگر اعلام کنید. اینکه شما تیزر تبلیغاتی ارزان سفارش می‌دهید، دلیل نمی‌شود که خود را ملزم به مشاهده و وارسی آن نکنید.

استفاده‌ی نامناست از تکنولوژی و ابزارهای تولید محتوای تصویری. 

  • اینکه که شما صرفاً برای هر تیزر تبلیغاتی هزینه‌ی تجهیزات عجیب و غریب را پرداخت کنید، هیچ ربطی به بازدهی شما ندارد. بازدهی شما فاکتورهای دیگری همچون خلاقیت، استراتژی فروش، ارائه صحیح اطلاعات و امثالهم را تشکیل می‌دهد. یک تیزر تبلیغاتی خوب و با کیفیت باید ابزارهای تولید لازم را داشته باشد، نه ابزارهای اضافی! استفاده ازتجهیزات اضافی فقط برای شما هزینه است. 
  • شاید شما مقصودتان از یک تیزر تبلیغاتی را با تجهیزات خیلی کمتر هم بتوانید بدست بیاورید. پس اول بررسی کنید که چه تجهیزاتی برای محتوای ویدئویی شما لازم است و سپس نسبت به تولید اقدام کنید. یکی از جنبه‌های مثبت تیزر و محتوای تبلیغاتی ارزان همین مساله است که تیم تولید لازم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات را برای تولید محتوای تصویری شما استفاده می‌کند و مطمئناً از استفاده‌ی تجهیزات اضافی پرهیز می‌کند. این مورد هم به آگاهی و دانش کارفرمایان نسبت به فرایند تولید تیزر تبلیغاتی بسیار مرتبط است. دانش ناکافی و عدم آگاهی از این حوزه منجر شده که امروزه برخی از شرکت‌ها هزینه‌های گزافی را برای تجهیزات تولید تیزرهای تبلیغاتی خود مصرف کنند که برایشان فقط جنبه‌ی یک پُز تصویری دارد.

عدم برنامه ریزی دقیق و بودجه بندی مناسب. 

  • یکی از مواردی که بسیاری از شرکت‌ها را در استفاده از محتواهای تصویری ناموفق می‌کند این است که نمی‌دانند اول باید برای کدام بخش خود محتوای تصویری تهیه کنند. این اولویت بندی یکی از مهمترین تصمیمات مدیریت است. شما می‌توانید از گروه تولید محتوا مشورت بگیرید ولی در نهایت این شما هستید که صاحب مجموعه و مدیر آن هستید. تیم تولید محتوا به اندازه‌ی شما به فرایند حوزه‌ی کاری شما آگاه نبوده و اشراف ندارد. اگر شرکت شما دارای مدیر تبلیغات است، وظیفه‌ی اوست که این اولویت را بررسی و اعلام کند. اگر نه، خوتان کمی تحقیق کنید و ضروری‌ترین بخش را برای تولید محتوای تصویری انتخاب کنید. 
  • مثلاً اگر نمایشگاهی در پیش رو دارید که اضطرار آن نزدیک است، اول از تیزر تبلیغاتی نمایشگاهی شروع کنید. حتی اگر تیزر و محتوای تبلیغاتی ارزان سفارش می‌دهید، این اولویت بندی به شما کمک می‌کند تا حداکثر بازدهی را از تیزرهای خود بگیرید. همانطور که قبلاً بیان شد توجه داشته باشید که تا حد ممکن از یک محتوای تصویری در چند بخش گوناگون استفاده نکنید.
نکته مهم

این موارد بخشی از رایج‌ترین اشتباهات و تصورات غلطی بود که امروزه در میان کارفرمایان رایج است و آنها را به سمت تحمل هزینه‌های اضافی می‌برد. توجه به این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم‌گیری درستی در باب تبلیغات داشته و با شرایط اقتصادی کنونی، هزینه‌ای سالم و پربازده را برای شرکت خود انجام دهید. رعایت این موارد نه تنها شما را از خطر هزینه‌های گزاف در امان می‌دارد، بلکه باعث افزایش کیفیت اثر بخشی تیزرهای تبلیغاتی شما می‌شود. 

حتی در زمینه‌ی دیگر خدمات مثل طراحی سایت نیز باید اینگونه موارد و مشابه آن را مد نظر قرار دهید. سفارش تیزر تبلیغاتی ارزان اصلاً نباید شما را به سمتی ببرد که خدمات دریافتی خود را به چشم حداقل نگاه کرده و انتظاری از آن نداشته باشید. این ذهنیت کاملاً اشتباه است. شما بعنوان یک کارفرما یا مدیر حق دارید از تیزر یا محتوای تبلیغاتی ارزان نیز توقعات خود را داشته باشید و این خدمات باید در راستای اهداف بازاریابی شما تولید و پخش شود.

نقش گروه فروش در استفاده‌ی مناسب از تیزر و محتواهای تبلیغاتی ارزان

همانطور که قبلاٌ بیان شد، گروه فروش یکی از بخش‌هایی است که بیشترین استفاده را از تیزرهای تبلیغاتی و محتواهای ویدئویی می‌کند. از این رو استراتژی بازاریابی باید بگونه‌ای طراحی شود که استفاده‌ی درست از محتواهای تصویری بعنوان سرفصلی مهم از تسک‌های روزانه‌ی آنها باشد. کارفرمایان قبل از ارائه‌ی محتواهای تصویری به گروه فروش، بهتر است برنامه‌ی آنها را برای استفاده از اینگونه محتواها بدانند. این موضوع اصلی ربطی ندارد که شما تیزر تبلیغاتی ارزان سفارش می‌دهید یا گران. در برخی گروه‌های فروش متاسفانه دانش استفاده از اینگونه محتواها وجود ندارد و این امر باعث می‌شود هزینه‌ای که صرف تولید تیزر تبلیغاتی می‌شود، هدر رود. در ذیل شرح برخی از مهمترین نکاتی که باید گروه‌های فروش در زمینه استفاده از تیزرهای تبلیغاتی بدانند، می‌پردازیم.

استفاده از محتوای تصویری در بستر مناسب برای ارتباط با مخاطبین. 

  • بر حسب تجربه در برخی گروه‌های فروش شرکت‌های مختلف دیده شده که محتواهای تصویری را در بسترهای نامناسب برای مخاطبین ارسال می‌نمایند. مثلاً یک تیزر تبلیغاتی که حجم بالایی دارد را از طریق واتس‌اپ برای مخاطبی که قرار است تبدیل به مشتری شود، ارسال می‌نمایند. خب مسلماً به دلیل حجم بالای ویدئو، مخاطب نمی‌تواند آن را مشاهده کند و همین مساله باعث می‌شود یک قدم از جذب او عقب بمانید. باید از تیم تولید محتوا بخواهید که ورژنی از تیزر را که مخصوص ارسال در شبکه‌های پیام‌رسان باشد را به شما بدهند. 
  • در این صورت شما می‌توانید همان مخاطب را یک قدم به سمت مشتری شدن نزدیک کنید. اگر دقت کنید می‌بینید که فقط حجم یک محتوای ویدئویی چقدر می‌تواند در جذب یک مخاطب و استراتژی بازاریابی موثر باشد. برخی گروهای فروش به دلیل اینکه شرکت تیزر تبلیغاتی ارزان سفارش داده و هزینه‌ی کمی برای آن پرداخت کرده، خود را موظف به استفاده‌ی درست و صحیح از آنها نمی‌دانند و این موضوع فقط به حوزه‌ی فروش شرکت صدمه خواهد زد.

ثبت بازخوردهای مخاطبین از محتواهای تصویری. 

  • یکی از موارد مهم دیگری که باید اعضای گروه فروش یک مجموعه بدان توجه داشته باشند، ثبت بازخوردهایی است که مخاطبین از تیزرهای تبلیغاتی دارند. برای مثال یک مخاطب محتوای ویدئویی شما را که در مورد معرفی یک پروژه‌ی ساختمانی است را دیده و در مورد فاکتور متریال نمای ساختمان از شما سوالاتی می‌پرسد. 
  • این برای شما روشن است که فاکتور نمای ساختمان در آن محتوای ویدئویی توجه برخی از مخاطبین را جلب کرده است. پس باید در بازخوردهای خود از محتواهای تصویری ثبت کنید که در تولید تیزرهای تبلیغاتی بعدی این فاکتور بیشتر لحاظ شود. و یا اینکه علاوه بر ارائه‌ی برخی اطلاعات در محتوای ویدئویی، مخاطب دوباره آنها را از شما سوال می‌کند. خب این نشان می‌دهد که آن اطلاعات در محتوای تصویری به درستی به سمع و نظر مخاطب نرسیده است. استفاده از این بازخوردها می‌تواند در سفارش محتواها و تیزرهای ویدئویی و تبلیغاتی ارزان بعدی، مدیریت را به شدت یاری دهد.

تعیین هدف و اولویت بندی گروه فروش برای استفاده از تیزر تبلیغاتی. 

  • در مورد این موضوع قبلاً صحبت کردیم و اشاره کردیم که محتواهای تصویری دقیقاً باید مطابق با استراتژی گروه فروش تهیه و تولید شوند. اولویت بندی بخش‌هایی که نیازمند محتواهای تصویری هستند یکی از وظایف اصلی گروه فروش در این زمینه است. اینکه درباره‌ی معرفی محصول یا پروژه باشد و یا معرفی خدمات شرکت و یا سابقه‌ی آن. همه‌ی این موارد محتواهای تصویری مجزا با استانداردهای مختلفی را طلب کرده و بازدهی متفاوتی دارند.

ارتقاء ارتباط با مشتریان. 

  • یکی از هدف‌های اصلی تیزرهای تبلیغاتی ارائه‌ی صحیح اطلاعات به مشتریان و مخاطبین است. اطلاعات باید به گونه‌ای به مخاطب منتقل شود که او را علاوه بر آگاهی کافی از فعالیت شما، تشنه‌ی صحبت و آگاهی بیشتر درباره‌‌ی خدمات شما کند. از این رو اطلاعاتی که باید حتی در تیزر تبلیغاتی ارزان ارائه می‌شود، همگی از منظر استراتژی بازاریابی گروه فروش باشد. شما موظف هستید حتی از کوچکترین هزینه‌ای که در زمینه تولید محتوای تصویری می‌کنید، بیشترین بازدهی را دریافت کنید. این حوزه از خدمات آنقدر وسیع است که می‌توان استفاده‌های بیشماری از آن کرد. حتی با یک محتوای ویدئویی ارزان شما کارهای بزرگی می‌توانید انجام دهید. 
  • اگر حوصله کنید و برای این موضوع وقت بگذارید و کمی نسبت به تولید محتوای قابل ارائه‌ی آن وسواس به خرج دهید. یک تیزر تبلیغاتی خوب می‌تواند ذهنیتی سالم و قابل مذاکره، قبل تماس تلفنی، برای او ایجاد کند. این امر باعث می‌شود گروه فروش بتوانند تعاملاتی سازنده با مشتریان خود برقرار نمایند. این نکته را به یاد داشته باشید که تیزر تبلیغاتی شما، نماینده‌ی شما در قاب تصویر است. حال میخواهد در شبکه‌های اجتماعی باشد و یا پیام رسان‌ها و یا بشترهای متفاوت. مهم این است که این نماینده بتواند برای شما مخاطب جذب کند.

با همکاری مستمر گروه فروش در ارائه‌ی اطلاعات مناسب، شرکت می‌تواند بالاترین میزان بازدهی را از تیزرهای تبلیغاتی ارزان داشته باشد و هزینه‌های خود را در این زمینه به حداقل برساند. توجه داشته باشید که به حداقل رساندن هزینه در این حوزه کار خاصی نیست. اگر بتوانید با حداقل هزینه‌، بهترین استفاده را از محتواها و تیزرهای تبلیغاتی خود بگیرید، آن زمان برد با شما بوده است.    

5/5 - (44 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «تیزر تبلیغاتی ارزان بخش دوم»

    1. درود بر شما و تشکر از توجه شما
      برای دریافت تعرفه و دریافت فاکتور تیزر تبلیغاتی ارزان به لینک زیر مراجعه نمایید. پس از ثبت سفارش قرارداد منعقد میشود.
      https://designersiran.com/%d8%aa%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/
      همچنین برای دریافت مشاوره در محل با شماره تماس 02177067413 و یا 09212191792 تماس حاصل فرمایید.

    1. درود بر شما و تشکر از توجه شما
      برای دریافت تعرفه و دریافت فاکتور تیزر تبلیغاتی ارزان به لینک زیر مراجعه نمایید. پس از ثبت سفارش قرارداد منعقد میشود.
      https://designersiran.com/%d8%aa%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/
      همچنین برای دریافت مشاوره در محل با شماره تماس 02177067413 و یا 09212191792 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button